Ani východ, ani Rómovia. Analytici búrajú stereotypy o najslabších žiakoch v meraniach PISA
Hluk v triede, šikanovanie, preťažení a nekvalitní učitelia. Inštitút vzdelávacej politiky sa pozrel na to, čo môže za slabé výsledky v meraniach PISA.
Tretina 15-ročných žiakov zaostáva v čitateľskej gramotnosti. Dokážu riešiť len jednoduché zadania, kde je jasne zadefinovaná otázka. Dokážu sa riadiť presnými inštrukciami, napríklad vyvodiť z textu len dominantnú informáciu, ktorá však musí byť napísaná zrozumiteľne a bez zavádzania.
Kto sú títo žiaci? Na akých sú školách a v akých regiónoch?
Nová štúdia Inštitútu vzdelávacej politiky ministerstva školstva búra stereotypný pohľad, že najslabšie deti sú zväčša rómskeho pôvodu, nikdy nenavštevovali škôlku a čím východnejšie od hlavného mesta, tým je to horšie. Nie je to pravda.
Naopak, za zlými výsledkami PISA