Denník N

7 expertov z reklamy hovorí, ako by mohla vyzerať očkovacia kampaň: zapojili by prezidentku, Sagana a youtuberov

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Oslovili sme slovenských odborníkov na reklamu a marketing, aby sa zamysleli nad podobou reklamnej kampane, ktorá by zvýšila počet zaočkovaných proti covidu-19.

Minulý týždeň vyšiel v českom denníku Mladá fronta Dnes polstranový inzerát, ktorý si zadalo tamojšie ministerstvo zdravotníctva. Jeho cieľom bolo presvedčiť ľudí, aby sa v budúcnosti nechali očkovať proti covidu-19. Namiesto toho inzerát vyvolal, mierne povedané, rozpaky.

Vizuálu dominuje ruka lekára v zelenej rukavici, ktorá drží veľkú injekčnú striekačku. Fotografiu obteká text s výrazným nadpisom „Vakcína proti covidu-19, spoľahlivá cesta k bežnému životu“. V rámčeku naľavo sú zhrnuté argumenty za očkovanie, v rámčeku vpravo s nadpisom „Toto nie je pravda!“ autori vyvracajú dezinformácie o očkovaní.

„Katastrofa,“ komentoval nepríťažlivý inzerát s injekčnou striekačkou, ktorá vyvoláva skôr strach ako upokojenie, český premiér Andrej Babiš. Svojmu ministrovi zdravotníctva odkázal, aby si našiel poriadnych marketérov. „Aby sme sa za to nemuseli hanbiť.“

Denník N niekoľkých „poriadnych“ marketérov oslovil. Napísali sme kreatívnym riaditeľom a stratégom slovenských reklamných agentúr, aby sa zamysleli nad tým, ako by mala vyzerať kampaň na podporu očkovania, aby vôbec mala šancu niekoho presvedčiť.

Zhodujú sa, že to nie je jednoduché zadanie.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Koronavírus

    Slovensko

    Teraz najčítanejšie