Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Prečo Facebook vypol niektoré funkcie v Messengeri a na Instagrame

Dobrý deň, MediaBrífing je týždňový newsletter o médiách a žurnalistike. Prihláste sa na odber a pošleme vám ho každý piatok. V poslednom tohtoročnom vydaní sa okrem iného dočítate:

  • Aké zmeny musel urobiť Facebook v Messengeri a na Instagrame.
  • Princ Harry a Meghan Markleová budú robiť podcasty pre Spotify.
  • Dezinformačný web dal na reklamu tisíce, šéfuje mu Kočnerov človek.
  • Umelá inteligencia napísala päť poviedok pre Český rozhlas.

„Niektoré funkcie nie sú dostupné,“ varujú tento týždeň svojich používateľov aplikácie Messenger a Instagram patriace spoločnosti Facebook. „Dôvodom je dodržiavanie nových pravidiel pre četovacie služby v Európe. Pracujeme na ich obnovení,“ dozvedia sa ešte ľudia.

Kliknúť môžu len na tlačidlo „OK“, k dispozícii nie je žiaden odkaz na podrobnosti a vysvetlenie.

Ľudia tak nevedia, čo vlastne prestalo fungovať, no keďže sa informácia zobrazila pár dní po masívnom výpadku četovacích služieb Facebooku, niektorí nadobudli pocit, že obmedzené môže byť aj posielanie správ.

V niektorých kruhoch sa už objavili aj úvahy o cenzúre či obavy z monitorovania komunikácie Európanov.

Pozastavenie niektorých funkcií v četovacích aplikáciách vyvolalo šírenie rôznych falošných správ, a to nielen na Slovensku, ale aj v iných krajinách EÚ. Ľudia diskutovali o cenzúre, sledovaní občanov, niektorí britskí používatelia sa tiež obávali, že zmena súvisí s brexitom. Zdroj: Facebook

Čo sa stalo a aké funkcie boli zmenou ovplyvnené?

Od 21. decembra budú četovacie aplikácie spadať pod európsku smernicu o súkromí a elektronických komunikáciách, ktorá je známa ako ePrivacy. Tá obmedzuje, čo môžu prevádzkovatelia online služieb robiť s vašimi správami a ďalšími dátami, ktoré sú s nimi spojené.

E-mailové služby napríklad nebudú môcť bez súhlasu čítať správy ľudí a na základe takto získaných informácií im potom zobrazovať personalizované reklamy. Áno, aj to je dôvod, prečo majitelia schránok na Gmaili sú v týchto dňoch vyzývaní, aby si povolili „inteligentné funkcie“. Google totiž potrebuje mať súhlas na spracovanie niektorých dát, aby mohol poskytnúť lepšie služby – a zároveň viac zarábať.

Facebook sa v reakcii na ePrivacy rozhodol vypnúť

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie