Denník N

Veľa detí sa vzdeláva v posteli a v pyžame, niektoré už mesiace nevyšli z domu, hovoria psychologičky

Ilustračné foto - JumpStory
Ilustračné foto – JumpStory

Od 1. februára by sa mohli vrátiť do škôl žiaci prvého stupňa a končiacich ročníkov. Žiaci druhého stupňa a stredoškoláci sa majú aj naďalej vzdelávať dištančne.

Psychológovia pritom upozorňujú na to, že sociálnu izoláciu najťažšie znášajú najmä žiaci druhého stupňa a stredoškoláci. „Sú v období, keď by sa mali prirodzene osamostatňovať, miesto toho sú nútení zotrvávať od októbra v izolácii a tráviť všetok čas s rodičmi. Tým, že sú už takmer rok doma, prišli o možnosť patriť do sociálnej skupiny, byť súčasťou kolektívu,“ hovorí psychologička Beáta Sedláčková z Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP).

Ako upozorňuje, u detí narastá depresia, sú úzkostné, frustrované, apatické, strácajú motiváciu učiť sa. Žiaci počas dištančného vzdelávania podľa nej strácajú pracovné návyky, prerušil sa im režim dňa. „Mnohí majú problém vôbec ráno načas vstať z postele a pripojiť sa na online hodinu. Vieme o tom, že mnoho detí sa vzdeláva v posteli a v pyžame. Máme deti, ktoré už mesiace nevyšli z domu,“ opisuje psychologička.

Rodičia si nevedia rady

Na odborníkov a odborníčky Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie sa posledné týždne obracalo veľa rodičov, ktorí si v podmienkach sociálnej izolácie nevedeli rady – či už s dištančnou výučbou, alebo s výchovou. Ústav preto zriadil aj telefonické a mailové linky pomoci, kde sa môžu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Koronavírus

    Rodičovstvo

    Školstvo

    Rodina a vzťahy, Slovensko

    Teraz najčítanejšie