Denník N

Za Gröhlingovým konceptom slobody v školstve sa skrýva presúvanie bremena na učiteľov, hovorí bývalý šéf analytikov

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Koncom januára z ministerstva školstva odišiel šéf analytického tímu Michal Rehúš. Odchádza na protest proti tomu, že ministerstvo nepredĺžilo zmluvy trom ďalším analytikom. Analytický tím sa tak podľa Rehúša rozpadol a je oslabený nielen kapacitne, ale aj odborne – budú mu chýbať predovšetkým odborníci na inklúziu.

Rehúš vysvetľuje, prečo mali analytici spory s vedením ministerstva takmer od začiatku. Vyvrcholilo to tým, keď ich vedenia ministerstva žiadalo zjemniť analýzu, v ktorej zistili, že 52-tisíc detí bolo bez kontaktu s učiteľom.

V rozhovore sa dočítate:

  • prečo ministerstvo zdržiavalo publikovanie analýzy,
  • ako sa predstavili ministrovi a nedostali odpoveď,
  • či považuje minister školstva dáta za dôležité,
  • prečo má v porovnaní s novou riaditeľkou analytikov radikálne odlišný pohľad.

Napätie medzi Inštitútom vzdelávacej politiky (IVP) a ministerstvom trvalo už takmer rok. Aké to je byť prvý deň mimo práce?

Je to zvláštny pocit. Je mi ľúto, že to takto dopadlo, aj preto, lebo po voľbách sme mali veľkú nádej, že príde zmena. Že sa nám podarí nadviazať spoluprácu s novým ministrom, že sa nám bude dariť lepšie presadzovať veci, ktoré sme v našich analýzach opisovali. Na túto novú príležitosť sme sa aj celkom poctivo pripravovali.

Ako? 

Mali sme strategické plánovanie, pre nového ministra sme pripravili podklady: kto sme, aké sú naše predchádzajúce analýzy a čo pripravujeme do budúcna.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školstvo

Slovensko

Teraz najčítanejšie