Denník N

Učenie sa robením – dualisti prekvapili

S moderrným laboratóriom môže byť aj chémia zábavná. Foto - TASR
S moderrným laboratóriom môže byť aj chémia zábavná. Foto – TASR

Tam, kde školskí inšpektori nevideli rozdiel, tam mali zamestnávatelia a trh práce opačný názor.

Autor je analytik INESS-u

Zdôrazňovať dôležitosť vzdelávania znamená vykopávať otvorené dvere. Všetci o tom vedia. Nie všetci však vedia oceniť, akú dôležitú súčasť vzdelania zohráva praktické vzdelávanie. Učenie sa robením. Vzdelávanie v dnešnom školstve spravidla pozostáva z desiatok presedených hodín do týždňa, počas ktorých žiaci vstrebávajú teoretické vedomosti. Najsmutnejšie je, že toto platí aj pre veľkú časť stredného odborného školstva.

Pred piatimi rokmi však začala malá revolúcia. Stredoškolákom bolo umožnené zapísať sa na tzv. duálne vzdelávanie. To je vzdelávanie, kde žiaci značnú časť času trávia v praxi u reálneho zamestnávateľa namiesto sedenia v škole. Učia sa robením.

Donedávna sme mohli túto anomáliu v sedavom školstve ospevovať len v teoretickej rovine. Vďaka portálu uplatnenie.sk však už máme aj prvé dáta. Prví absolventi prešli bránami škôl a majú za sebou dva roky na trhu práce. A tak sa môžeme pozrieť, ako dopadli.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školstvo

Komentáre

Teraz najčítanejšie