Denník N

Kaczyński útočí na médiá ako Orbán, namiesto oligarchov však využíva štátne firmy

Hlavná poľská súkromná televízia TVN preruššila svoje vysielanie na protest proti navrhovanej dani z reklamy pre nešštátne subjekty. Foto - TASR/AP
Hlavná poľská súkromná televízia TVN preruššila svoje vysielanie na protest proti navrhovanej dani z reklamy pre nešštátne subjekty. Foto – TASR/AP

Po rastúcom tlaku Varšava sľubuje zmeny v novej dani z reklamy, poľskí vydavatelia sa aj tak boja o prežitie.

„Na tomto mieste by mal byť náš obsah. Ak plány vlády uspejú, môže sa stať, že ho jedného dňa neuvidíš.“

Takto vítala čitateľov pred týždňom začiernená titulka denníka Gazeta Wyborcza. Odkazovala na celodenný protest, počas ktorého viac ako 50 poľských médií a mediálnych skupín cenzurovalo svoj obsah na znak solidarity a nesúhlasu s plánom vlády zaviesť novú daň z reklamy.

Tá podľa vydavateľstiev ohrozuje ich holú existenciu.

Návrh, o ktorom vláda aktuálne debatuje, počíta s tým, že by časť z príjmov z reklamy podliehala špeciálnej dani v rozpätí od 2 do 15 %, v závislosti od druhu reklamy a konkrétneho média, informuje portál Politico.

Polovica z jej ročného výnosu, ktorý vláda odhaduje na takmer 200 miliónov eur, by sa mala podľa predkladateľov použiť na boj proti pandémii.

Premiér Mateusz Morawiecki uviedol, že ide o „poplatok solidarity“, ktorý „vytvorí lepšie podmienky na rozvoj slobodných médií“ a pomôže financovať verejné zdravotníctvo a sektor kultúry.

Dodal, že nová daň bude predovšetkým zameraná na globálne internetové giganty.

Vydavateľstvá však oponujú, že nová daň by

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Kaczynského Poľsko

Svet

Teraz najčítanejšie