Denník N

Moje tréningy na Instagrame? Vychádzam z toho, že ľudia nemajú čas, hovorí Maroš Molnár

Maroš Molnár. Foto N – Pavel Bielik
Maroš Molnár. Foto N – Pavel Bielik

Štvrtý diel podcastu Športová veda.

Počúvajte podcasty v aplikácii Denníka N. Všetky naše podcastové kanály a služby.

Podcasty Denníka N

Robiť každý deň vysoko intenzívny tréning je blbosť, tvrdí Molnár. Po tridsiatke nastáva väčší úbytok svalovej hmoty, preto čím je človek starší, mal by sa venovať viac klasickému silovému tréningu, ktorý má na jeho telo omnoho väčší efekt ako crossfitový tréning.

Tento rozhovor je súčasťou podcastu Denníka N Športová veda, ktorý nájdete aj na kanáli Šport Denník N vo vašej podcastovej aplikácii.

V rozhovore sa dočítate:

  • či masážny valec ovplyvňuje výkon,
  • čo robiť, ak máte na tréning iba hodinu,
  • aká je ideálna aktivita pre sediaceho človeka,
  • kedy zaradiť statický strečing,
  • ako dosiahnuť ideálnu výkonnosť,
  • či vrcholoví športovci trénujú nalačno.

Ako dlhoročný kondičný tréner reaguje na vetu „nemám na šport vôbec čas“?

Ak mám byť úprimný, tak je to absolútna blbosť.

Vám sa vždy chce cvičiť? 

Jasné že nie, som normálny človek. Tiež mám dni, keď som lenivý, ale vždy urobím aspoň niečo. Občas ma to dokáže nakopnúť a napokon zvládnem ťažký tréning. Napríklad absolvujem sériu drepov, pomaličky si pridávam, zvyšujem intenzitu alebo váhy a nakoniec som so sebou spokojný. A niekedy si odcvičím len „lajdácky” tréning, ktorý nemá žiadny cieľ, lebo sa mi vôbec nechce. Aj hocičo je lepšie ako neurobiť nič.

Cvičíte každý deň?

Počas pandémie áno, okrem víkendu, vtedy si dám iba ľahké kardio, lebo chcem cítiť čerstvý vzduch. Občas si zabehneme s manželkou v úplne nízkom tempe, čo ani nepovažujem za tréning. Je to skôr prechádzka.

Nepotrebujete ani deň oddychu?

Ak je to potrebné, znížim intenzitu v tréningu.

Čítal som o vás, že športujete ráno nalačno.

Áno, cvičím nalačno. Pred tréningom si dám iba MCT olej (výrobok z kokosového oleja – pozn. red.), kávu a prepustené maslo (koncentrovaný maslový tuk – pozn. red.). Celé si to dochutím škoricou, kurkumou, prípadne pridám ešte kolagén a rozmixujem.

V čom vidíte benefity?

Ne

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Podcast Denníka N

Radíme športovcom

Rozhovory

Športová veda

Športové podcasty Denníka N

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie