Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Spravodajský web odišiel v lete z Facebooku, jeho návštevnosti to neublížilo

Dobrý deň, MediaBrífing je newsletter o médiách a internete. Prihláste sa na odber a pošleme vám ho každý piatok. Dnes sa okrem iného dočítate:

  1. Aký vplyv mal odchod z Facebooku na web Stuff.
  2. Facebook dá médiám miliardu, boj o peniaze sa tým nekončí.
  3. Čaputová hľadá špecialistu na boj s konšpiráciami.
  4. YouTube zverejnil rebríček najúspešnejších slovenských reklám.
Ilustrácia: facebook.com

V júli minulého roku oznámil najväčší novozélandský spravodajský web Stuff, že odchádza z Facebooku a Instagramu. Zo dňa na deň redakcia prerušila aktivitu na svojich stránkach, skupinách a účtoch.

„Chceme si byť istí, že pôsobíme v prostredí, ktoré dôveru verejnosti skôr posilňuje, než by ju narúšalo,“ vysvetlil šéfredaktor Patrick Crewdson.

Stuff je najväčším médiom v krajine, zamestnáva zhruba 400 novinárov. Na Facebooku mal vyše 950-tisíc odberateľov, na Instagrame 130-tisíc.

Rok predtým redakcia ukončila platenie reklám na Facebooku. Reagovala tak na teroristický útok na mešity v meste Christchurch, pri ktorom zomrelo viac ako 50 ľudí. Strelec vtedy svoj čin vysielal naživo na Facebooku. Redakcia stopkou inzercie chcela vyslať signál, že nebude finančne podporovať platformu, ktorá zarába aj na zverejňovaní nenávistných prejavov a násilia.

Aký vplyv mal odchod z Facebooku?

Zastavenie sponzorovania článkov prostredníctvom reklám nemal žiaden vplyv na návštevnosť webu. „Boli sme pripravení na pokles, ale nemalo to žiaden efekt,“ povedala riaditeľka vydavateľstva Sinead Boucherová pre Reuters Institute.

Následný úplný odchod z Facebooku a Instagramu

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Svet

Teraz najčítanejšie