MediaBrífing: OĽaNO stráca ľudí na Facebooku a Instagrame, od leta odišlo viac ako 7000 fanúšikov
Dobrý deň, MediaBrífing je newsletter o médiách a internete. Prihláste sa na odber a pošleme vám ho každý piatok. Dnes sa okrem iného dočítate:
- OĽaNO stráca fanúšikov na Facebooku a Instagrame.
- Matovič ďalej rastie, stúpa mu však podiel nahnevaných reakcií.
- Vyhľadávanie v Googli môže ukázať, kde sa bude šíriť covid-19.
- Belgická lekárska komora chce trestať lekárov šíriacich konšpirácie o očkovaní.
V počte fanúšikov a sledovateľov je oficiálna facebooková stránka OĽaNO najväčšia zo všetkých parlamentných strán. V lete dosiahla rekord – mala viac ako 180-tisíc fanúšikov. No ich počet v posledných mesiacoch klesá a už je ich menej ako 173-tisíc.
OĽaNO tak už prišlo na sociálnej sieti o viac ako 7000 fanúšikov. Ako prvý na to upozornil Gabriel Tóth, bývalý hovorca Penty a spolutvorca analytického projektu Katedra komunikácie.
Poklesy fanúšikov – najmä také výrazné – sú na sociálnej sieti nezvyčajné. Indikujú stratu záujmu o príspevky stránky, no nemusia automaticky znamenať aj stratu podpory a v tomto prípade stratu voličov, hoci OĽaNO v ostatných mesiacoch padá aj v prieskumoch verejnej mienky.
(Upozornenie: Pre lepšie znázornenie zmien sa zvislá os na grafoch nezačína vždy na hodnote 0.)
Facebook tento rok oznámil novinku – stránky už nebudeme lajkovať a počet fanúšikov pôjde postupne do úzadia, až sa má úplne stratiť. Namiesto toho sa bude veľkosť stránky merať počtom sledovateľov (followers).
Klesajúce čísla OĽaNO vidno aj v tejto metrike. V auguste mala strana 233-tisíc sledovateľov, teraz ich je 228-tisíc. Príspevky od OĽaNO teda na sociálnej sieti prestalo odoberať vyše 5000 ľudí.
Negatívny trend vidno aj na Instagrame, kde