Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: OĽaNO stráca ľudí na Facebooku a Instagrame, od leta odišlo viac ako 7000 fanúšikov

Dobrý deň, MediaBrífing je newsletter o médiách a internete. Prihláste sa na odber a pošleme vám ho každý piatok. Dnes sa okrem iného dočítate:

  • OĽaNO stráca fanúšikov na Facebooku a Instagrame.
  • Matovič ďalej rastie, stúpa mu však podiel nahnevaných reakcií.
  • Vyhľadávanie v Googli môže ukázať, kde sa bude šíriť covid-19.
  • Belgická lekárska komora chce trestať lekárov šíriacich konšpirácie o očkovaní.

V počte fanúšikov a sledovateľov je oficiálna facebooková stránka OĽaNO najväčšia zo všetkých parlamentných strán. V lete dosiahla rekord – mala viac ako 180-tisíc fanúšikov. No ich počet v posledných mesiacoch klesá a už je ich menej ako 173-tisíc.

OĽaNO tak už prišlo na sociálnej sieti o viac ako 7000 fanúšikov. Ako prvý na to upozornil Gabriel Tóth, bývalý hovorca Penty a spolutvorca analytického projektu Katedra komunikácie.

Poklesy fanúšikov – najmä také výrazné – sú na sociálnej sieti nezvyčajné. Indikujú stratu záujmu o príspevky stránky, no nemusia automaticky znamenať aj stratu podpory a v tomto prípade stratu voličov, hoci OĽaNO v ostatných mesiacoch padá aj v prieskumoch verejnej mienky.

(Upozornenie: Pre lepšie znázornenie zmien sa zvislá os na grafoch nezačína vždy na hodnote 0.)

 

Facebook tento rok oznámil novinku - stránky už nebudeme lajkovať a počet fanúšikov pôjde postupne do úzadia, až sa má úplne stratiť. Namiesto toho sa bude veľkosť stránky merať počtom sledovateľov (followers).

Klesajúce čísla OĽaNO vidno aj v tejto metrike. V auguste mala strana 233-tisíc sledovateľov, teraz ich je 228-tisíc. Príspevky od OĽaNO teda na sociálnej sieti prestalo odoberať vyše 5000 ľudí.

Negatívny trend vidno aj na Instagrame, kde

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Igor Matovič

Mediabriefing logoMediaBrífing

OĽaNO

Slovensko

Teraz najčítanejšie