Denník N

Logo odkaz MMSOdkaz MMŠ: O znepokojivom stave britských detí, ktoré sa práve vracajú do škôl

Britský premiér Boris Johnson počas dištančného vyučovania v triede na strednej škole Sedgehill School v Londýne 23. februára 2021. Foto - TASR/AP
Britský premiér Boris Johnson počas dištančného vyučovania v triede na strednej škole Sedgehill School v Londýne 23. februára 2021. Foto – TASR/AP

Lucy Kellawayová bola novinárskou hviezdou Financial Times desiatky rokov, ale pred vyše troma rokmi zistila, že už má dosť slávy aj peňazí, a rozhodla sa pomáhať mladej generácii – odišla učiť na gymnázium. Napísala už viacero skvelých textov o svojej skúsenosti obyčajnej učiteľky a o vzdelávaní vo všeobecnosti a tento, ktorý publikovala minulý týždeň, je jeden z jej najlepších a asi aj najdôležitejších.

Kladie si v ňom znepokojujúcu otázku: Načo je vlastne škola? V Británii sa tento týždeň otvorili školy, ktoré boli zatvorené od decembra, a už druhá takáto dlhá prestávka (dokopy neboli deti v škole 20 týždňov) odkryla viaceré skľučujúce fakty.

Kellawayová na vlastnej skúsenosti so svojimi študentmi potvrdzuje výsledky holandskej štúdie, podľa ktorej jedna skupina detí prichádza po 8 týždňoch bez školy o celých

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo odkaz MMSOdkaz MMŠ

Martin M. Šimečka vyberá zaujímavé texty zo svetových médií.

Komentáre

Teraz najčítanejšie