Dizajn s vtipnou pointou: písmo môže byť aj súčasťou ilustrácie, nie iba doplnkom
Tvorba filmára, spisovateľa, karikaturistu, ilustrátora a grafického dizajnéra Ivana Popoviča vyniká hravým humorom. Typické je preňho aj autorské ručne kreslené písmo.
Cesta Ivana Popoviča ku grafickému dizajnu viedla cez detskú ilustráciu a animáciu. Už začiatkom 60. rokov začal kresliť do detských časopisov Včielka, Zornička, Ohník a Kamarát aj do maďarského Kis Építő. Zároveň si tak osvojil aj zásady grafického dizajnu, ktorý sa stal pevnou súčasťou jeho tvorby. Prirodzene sa venoval hlavne prácam súvisiacim s jeho vlastnými realizáciami vo filme a v literatúre a pracoval aj pre mnohých klientov z oblasti kultúry, výstav, divadla a hudby.
K svojim animovaným filmom si často navrhoval plagáty alebo kompletne graficky navrhol a ilustroval vlastné knihy pre deti, ktoré písal spolu s bratom Vladimírom (k najznámejším patrí napríklad knižka Keď si doma sám z roku 1969 alebo A ja sa volám Klinček! z roku 1984). Nechal však za sebou aj celý rad ilustrácií a grafických úprav ďalších kníh pre deti a mládež od iných autorov – medzi najúspešnejšie sa radia ilustrácie do knihy Prázdniny so strýcom Rafaelom od Vincenta Šikulu z roku 1975 (vydal Slovenský spisovateľ) a Panpulóni od Miroslava Válka z toho istého roku. Popovič v roku 1976 aj režíroval a napísal scenár pre animovanú filmovú verziu Panpulónov. Od konca 70. rokov ilustroval a graficky upravil ešte okolo 20 kníh pre deti aj dospelých.
Hravé písmo
V grafickom dizajne a typografii Ivan Popovič vyniká hlavne svojím autorským ručne kresleným písmom. Zakladá si na svojom lineárnom ilustrátorskom štýle podobnom detskej kresbe. Písmo často ponímal