Denník N

Na vykorisťovanie Ujgurov reagujú módne značky: odmietajú čínsku bavlnu a riskujú stratu trhu

Proti vykorisťovaniu Ujgurov sa protestuje aj v Turecku. Foto: TASR/AP
Proti vykorisťovaniu Ujgurov sa protestuje aj v Turecku. Foto: TASR/AP

Reakcia na bojkot bavlny zo Sin-ťiangu bola v Číne rýchla – po kampani influencerov prišla H&M o zákazníkov. Aj preto sa iné značky konfliktu radšej vyhli.

„Sin-ťiang, ktorý je asi trikrát väčší ako Francúzsko, päťkrát ako Taliansko, šesťkrát ako Nový Zéland alebo sedemkrát ako Spojené kráľovstvo, je úžasne krásny počas celého roka. Len zdieľam nejaké dych vyrážajúce obrázky. Neviem sa dočkať, kedy tam pôjdem,“ napísala na Twitter hovorkyňa čínskej diplomacie Chua Čchun-jing.

Zvyšku sveta tak poskytla jasnú predstavu o akom veľkom území sa rozprávame, keď hovoríme o čínskej politike voči Ujgurom, ktorí podľa viacerých krajín sveta na západe Číny čelia genocíde.

Čínske oficiálne aj neoficiálne kanály spustili kontraofenzívu. Pod hashtagom #XinjiangCotton (Bavlna zo Sin-ťiangu) sa snažia

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Svet

Teraz najčítanejšie