Denník N

Peniaze na zjazd by sa našli, problém je inde, vysvetľuje Vlhovej manažér a hovorí, ako sa pracuje s jej rodinou či s Magonim

Richard Galovič s Petrou Vlhovou a veľkým krištáľovým glóbusom. Foto - archív Ski Team Vlha
Richard Galovič s Petrou Vlhovou a veľkým krištáľovým glóbusom. Foto – archív Ski Team Vlha

Počúvajte podcasty v aplikácii Denníka N. Všetky naše podcastové kanály a služby.

Podcasty Denníka N

V poslednej štvrtine uplynulej sezóny Petra Vlhová obmedzila rozhovory pre svetové médiá. „Práve to bol jeden z dôvodov môjho pracovného, nie osobného mikrosporu s Liviom Magonim,“ hovorí Richard Galovič, manažér Vlhovej tímu.

Kým Magoni chcel, aby sa Vlhová predávala svetu, Galovič bol za to, aby to prišlo až po bezprecedentnom úspechu, na ktorý sa treba sústrediť. Ten prišiel a hovorí, že Vlhová sa pomaly začne predávať aj vo svetových médiách. „Máme 274 nezodpovedaných žiadostí o mediálne výstupy,“ hovorí Galovič.

V rozhovore hovorí aj:

  • že peniaze na zjazd by neboli problém, ten je niekde inde;
  • ako sa Petra Vlhová cíti po slovách Livia Magoniho;
  • že vyhlásenia o tom, že veľkí idú proti ich tímu, je súčasť vnútornej motivácie, nie videnia sveta členov tímu.

Petra Vlhová je veľmi známa na Slovensku, no v zahraničí ešte takou hviezdou nie je. Kritizoval to aj jej tréner Livio Magoni, ktorý povedal, že sa musí zlepšiť v komunikácii a marketingu, aby bola slávnejšou vo svete. Teda skritizoval aj vás. Čo sa dá robiť, aby bola slávnejšia vo svete? A už na tom pracujete?

S Liviom sa v mnohom stotožňujem. Som však presvedčený, že na svetovú slávu v prvom rade potrebujete bezprecedentný úspech. Bez neho je pokrytecké robiť marketing, ktorý by smeroval k jej vyššej globálnej hodnote. Náš dobrý pracovný, nie osobný konflikt bol aj o tom, aby sme počas sezóny neriešili veci, ktoré nás môžu odťahovať od hlavného cieľa – športového výsledku. A nikto nemusí pochybovať, či máme plán, čo bude po jeho naplnení.

Aj preto sme sa v poslednej štvrtine sezóny sústredili iba na dosiahnutie športového cieľa, ktorý bol splnený. A až teraz prišiel čas úplne prirodzeným spôsobom posunúť Petru na najvyšší, globálny marketingový level. Vždy sa v tíme snažíme zostať pri zemi a byť maximálne pokorní a som šťastný, že rovnako to vníma aj Petra.

Čas na globálnu komunikáciu a následne aj marketing nastal až teraz.

Čo to znamená?

Napríklad aj to, že aktuálne máme 274 nezodpovedaných žiadostí o mediálne výstupy, pričom mnohé sú aj od vplyvných zahraničných médií. Budeme musieť nastaviť harmonogram a prioritizovať, čo je a čo nie je možné. Záujem si veľmi vážime, ale nie všetko je časovo zvládnuteľné.

Jeden z dôvodov mikrosporu s Liviom bol, že posledné tri týždne sezóny sme sa pre zvýšenie Petrinho komfortu a zachovanie koncentrácie rozhodli obmedziť mediálne výstupy a absolvovať iba povinné mixzóny s rozhovormi pre slovenské médiá. Stále totiž platí, že 85 percentám našich aktuálnych partnerov je jedno, či bude Petra na CNN Sport. Najprv musíme splniť to, čo máme zazmluvnené v našom regióne.

Môže z nej byť globálna hviezda ako Peter Sagan alebo lyžovanie nemá taký výtlak ako cyklistika?

Vnímanie mediálneho výtlaku je racionálne ťažko porovnateľné, a tak to trošku odľahčím. Petra je oveľa krajšia ako Peťo, takže rozdiely v konečnej marketingovej hodnote môžu nastať nielen v dôsledku veľkosti, sezónnosti, popularite či dostupnosti športu.

Nie je menšia šoumenka?

Štruktúra športového výkonu ovplyvňuje aj vašu osobnosť a vonkajšie prejavy. Jej športový výkon vyžaduje krátkodobé, ale extrémne sústredenie, kde nie je priestor na akékoľvek šoumenstvo či poľavenie v koncentrácii. Cyklistiku navyše vnímam viac tímovo, a aj keď sa vám takmer celú etapu individuálne nedarí, na jej konci môžete zvíťaziť. Určite ju však s nikým neporovnávam rád, pretože aj ona je osobnostne veľmi špecifická, úprimná a na nič sa nehrá. Absolútne však nepochybujem, že jej marketingový potenciál je veľmi vysoký. Je majsterka sveta, vyhrala malý glóbus za slalom a teraz aj najcennejšiu lyžiarsku trofej. A ako som už naznačil, aj ženskosť je veľká marketingová výhoda.

Je nastavená, že sa chce predávať cez svoj fyzický zjav? Že sa síce zviditeľní vďaka športu, ale bude robiť aj šoubiznis? 

Určite je väčší introvert ako Sagan, ale to sú asi všetci. Nepoznám ho však osobne a mediálny obraz nemusí byť reálny. Som si istý, že nájdeme koncept, v ktorom Petra zostane predovšetkým sama sebou. Aj keď nie je sebaprezentačný typ, posledné týždne ukázali, že ju vieme odprezentovať aj v inej ako športovej rovine. Nemala by sa tomu brániť, aj keď to zrejme nikdy nepôjde do popredia, tam je, samozrejme, šport. Ak sa však po týchto úspechoch aspoň trošku otvorí a my ju ukážeme len takú, aká naozaj je, nemám obavu, že by ju ľudia neprijali ešte viac a nebola by skvelým vzorom pre mládež.

Ona možno nie je sebaprezentačný typ, ale jej tréner Livio Magoni ním je. Čo pre vás znamená takáto neriadená strela ako pre manažéra, v ktorého záujme je mať nejaký obraz o tíme pred médiami či partnermi?

Je v ňom vnútorný temperament a veľmi veľa sme sa od neho všetci naučili. Je to veľmi unikátny človek, pracuje takmer 20 hodín denne, a to nepreháňam. Je to absolútny profesionál. To prináša extrémne pozitíva, no aj niekoľko negatív. Je trošku slabší v 

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Lyžovanie

Petra Vlhová

Podcast Denníka N

Rozhovory

Športové podcasty Denníka N

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie