Nepočujú potlesk a nevidia divákov, no tvoria naďalej. Fotky Petra Korčeka ukazujú, ako vzniká umenie v čase pandémie
Fotograf Peter Korček navštívil ateliéry, byty a štúdiá umelcov, divadelníkov a hudobníkov. Pýtal sa ich, ako pandémia zasiahla do ich tvorby a čo nové im priniesla.
Ísť na vernisáž a stretnúť tam množstvo kamarátov a známych, to bola pred pandémiou podľa fotografa Petra Korčeka nielen príjemná, ale tiež úplne prirodzená súčasť života umeleckej komunity.
Neboli to len formálne spoločenské udalosti, ale tiež príležitosť porozprávať sa o tom, kto čo chystá a na čom pracuje. „Veľmi mi tieto stretnutia po roku chýbajú a rovnako mi chýba, že neviem, čo mnohí z týchto ľudí robia a ako celé toto obdobie vôbec prežívajú,“ hovorí Peter Korček.
Uvedomil si, že ak to chce zistiť, čakanie na vernisáže, koncerty či premiéry bude trvať ešte dlho, a že zároveň by mohol využiť to, čomu sa sám venuje – fotografiu. Za kolegami umelcami sa preto vybral rovno do ateliérov, bytov a štúdií.
Výsledkom je séria portrétov s názvom Formy. Sprevádzajú ich aj krátke texty, ktoré sprostredkúvajú rôzne skúsenosti a reflexiu pandémie z pohľadu umelcov, divadelníkov či hudobníkov.
Už nič nebude, ako bolo
„Mal som pocit, že som stratil pôdu pod nohami, že som prišiel o všetko, o čom som si myslel, že je to môj život,“ odpovedal herec Viktor Horján, keď sa ho Peter Korček pýtal, čo mu pandémia priniesla. Jeho portrét vznikol v posilňovni.
Dvere domovského divadla Viktora Horjána GUnaGU boli až na krátku epizódu uvoľnenia počas minulého leta zatvorené viac než rok, ale to nebol hlavný dôvod toho, prečo sa stretli v miestnosti s činkami a fotografiami kulturistov.
„Viktor je pre mňa asi najextrémnejším príkladom toho, ako veľmi