Denník N

Svoje sochy vymýšľala ako textilné strihy, miesto látky však používala hrubé kovové plechy

Erna Masarovičová: Dvojhlavý vták, 1969, zvárané železo, v. 50 cm. Foto – archív GMB
Erna Masarovičová: Dvojhlavý vták, 1969, zvárané železo, v. 50 cm. Foto – archív GMB

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Sochárka Erna Masarovičová vyrastala v Betliari, ktorého zbierky sa stali zdrojom inšpirácie pre mnohé zvieracie motívy v jej tvorbe. V Bratislave sa usadila v dome na Gorazdovej ulici, kde sa dnes konajú výtvarné sympóziá. V novej časti seriálu Oči dokorán, ktorý vzniká v spolupráci s Galériou mesta Bratislavy, sme sa porozprávali s dcérou sochárky Katarínou Kissoczy špeciálne o diele Dvojhlavý vták.

Začneme trochu neobvykle. Rozprávala sa s vami mama o svojom detstve?

Narodila sa v Betliari, môj starý otec bol správca kaštieľa Andrássyovcov. Bývali v takom menšom dome v parku, kde vyrastala. Mama mala aj sestru, ktorá bola, povedala by som, viac do sveta, kým ona už od detstva rada kreslila, strihala a zaoberala sa výtvarnom. Keďže gróf tam mal len víkendové pôsobisko a videl jej záujem o umenie, dal jej povolenie sa voľne pohybovať po kaštieli. Tu sa mala možnosť zoznámiť so zbierkami rôznych

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Iné podcasty Denníka N

Oči dokorán

Vizuálne umenie

Kultúra

Teraz najčítanejšie