Denník N

Staník o očkovacej kampani: Po kauze Cibulková vznikol dojem podpultového tovaru

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Miroslav Staník pripravuje na ministerstve zdravotníctva očkovaciu kampaň. „Utešovať sa, že niekto porušil pravidlá, a to pomohlo zvýšiť záujem, nie je dobrá cesta, lebo vtedy tolerujeme porušovanie pravidiel,“ hovorí o prednostnom zaočkovaní Cibulkovej.

Miroslav Staník je poverený vedením Komunikačného odboru na ministerstve zdravotníctva a má na starosti aj očkovaciu kampaň. V posledných týždňoch spustili nové spoty v televízii RTVS aj v Markíze. V rozhovore hovorí:

  • z akých dát pri kampani vychádzajú,
  • prečo sa začala neskoro,
  • ako vyberali účinkujúcich,
  • aj koľko by mala stáť.

Posledný týždeň ministerstvo spustilo nové televízne spoty. Aké máte reakcie?

Od minulého utorka máme spoty v RTVS a v Markíze budú od tohto pondelka. Je to veľmi krátky čas na to, aby sme vyhodnotili zásah a reakcie. V spotoch je lekár ako odborná kapacita a známa osobnosť, ktorá má pritiahnuť pozornosť. Na to, aký krátky čas sme na to mali a ako rýchlo sa to spracovalo, to je podľa mňa v zásade v poriadku.

Ako dlho vám trvala príprava?

Keď sme v marci a v apríli nastúpili na ministerstvo, bol pripravený návrh kampane, ktorý bol plánovaný na marec. Vtedy bol nedostatok vakcín a prebytok záujemcov aj medzi seniormi a na základe toho sa pripravovala koncepcia kampane. Pripravovali zmluvy na nákup mediálneho priestoru, mal ich podpísať ešte minister Marek Krajčí, ktorý však odstúpil. Urobilo sa druhé podpisové „kolečko“ zmlúv s mediálnymi domami, a keď to už mal podpísať zastupujúci minister Eduard Heger, tak bol vymenovaný minister Vladimír Lengvarský. Tým sa spustenie zdržalo. Vtedy sme však už vedeli, že vakcín, najmä od spoločností Pfizer-BioNTech, budeme mať oveľa viac. To, že sme nepoužili plánovanú kampaň na marec, je moje rozhodnutie. Preto kampaň mesiac stála.

Prečo ste sa tak rozhodli?

Nebol ešte zazmluvnený mediálny priestor, mali sme avízo o vyšších dodávkach vakcín. Tak sme si povedali, že kampaň prekopeme, aby sme zacielili aj na seniorov, ktorých potrebujeme presvedčiť a vyvrátiť pochybnosti. Zároveň sme chceli zasiahnuť aj širšie masy. Kampaň sa v marci mohla spustiť, zhoda okolností nám však umožnila kampaň prekopať a využiť čas, ktorý sme mali.

Neboli ste spokojný s tým, ako bola kampaň po vašom príchode na ministerstvo pripravená?

Takto by som otázku nestaval. Príprava kampane vo februári a marci zohľadňovala inú situáciu, akú sme mali koncom marca a začiatkom apríla. Informácie o dodávkach a dáta o zaočkovaných nám umožnili

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Koronavírus

Očkovanie proti koronavírusu

Rozhovory

Slovensko

Teraz najčítanejšie