Jeho argumenty stoja na vode. Vedci reagujú na slová analytika Mesíka o očkovaní a liečbe covidu

Analytik Juraj Mesík. Foto – TASR
  • Denník N oslovil vedcov a lekárov, aby vykonali fact-check vyjadrení analytika Juraja Mesíka o vakcínach, očkovaní a liečbe covidu, ktoré zazneli v relácii TA3.
  • Oslovení odborníci vyvracajú tvrdenia, že by sa vakcíny proti covidu „šili horúcou ihlou“, odmietajú pochybnosti o deklarovanej účinnosti vakcín, vyvracajú Mesíkove vyjadrenia o dlhodobých nežiaducich účinkoch vakcín a uvádzajú na pravú mieru vyjadrenia o očkovaní detí či liečbe ivermektínom.
  • Mesíkove vyjadrenia o tom, ako sú odborníci na výplatných páskach farmafiriem, označil imunológ za „úbohý argument“.

Analytik Juraj Mesík svojich názorových oponentov zvykne osočovať slovami, že ide o „karpatských politrukov“, oslovení lekári a vedci však nad jeho vyjadreniami krútia hlavou.

Mesík bol tento týždeň v televízii TA3, kde hovoril o očkovaní a liečbe covidu.

Keďže video šírili na sociálnych sieťach desaťtisíce ľudí, pozreli sme sa naň bližšie.

Experimentálne vakcíny šité horúcou ihlou?

Pán Mesík v relácii povedal, že vakcíny proti covidu sú experimentálne a „sú šité horúcou ihlou“.

Podľa neho práve prebieha „masový experiment s podávaním experimentálnych vakcín, ktoré neprešli testovaním, ktorým prechádzali vakcíny v minulosti“.

Aké sú fakty? mRNA vakcíny sa v roku 2020 neobjavili z ničoho nič. mRNA sa objavila v roku 1961 a ako o liečebnom prostriedku o nej vieme od roku 1992.

Oslovení odborníci

• imunológ Miloš Jeseňák, primár oddelenia klinickej imunológie a alergológie v Univerzitnej nemocnici Martin a prezident Slovenskej spoločnosti alergológie a klinickej imunológie
  • lekár a vedec Peter Sabaka, Klinika infektológie a geografickej medicíny Lekárskej fakulty UK v Bratislave
  • neuroimunológ Norbert Žilka, riaditeľ Neuroimunologického ústavu SAV a vedecký riaditeľ biotechnologickej spoločnosti Axon Neuroscience

„Metodika je známa od 90. rokov,“ vraví pre Denník N vedec a lekár Peter Sabaka. „Na týchto mRNA vakcínach sa intenzívnejšie začalo pracovať v roku 2003, keď bol SARS, a neskôr počas MERS-u. Vakcíny sa vtedy v podstate vyvinuli, len sa klinicky neskúšali, lebo to nebolo potrebné, keďže SARS vymizol a MERS sa objavuje sporadicky a nehrozí z neho pandémia.“

Napríklad dizajn mRNA vakcíny od Moderny bol hotový už v januári, iba niekoľko dní po tom, ako Číňania osekvenovali celý genóm nového koronavírusu. Väčšinu roka sa vakcína testovala.

Blahoželáme, máte dobrých priateľov!

Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ branislavjamriska@... je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.

Alebo môžete .