Denník N

Prokrastinujete pred spánkom? Sedem tipov, ako si nájsť čas pre seba a zlepšiť zaspávanie

Ilustračné foto – Timothy Rubby
Ilustračné foto – Timothy Rubby

Píše Angela Hauptová, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post

Celeste Perezová už mala dávno spať. Namiesto toho si o druhej ráno zo svojho bytu urobila salón krásy: najprv si čistila tvár prístrojom na čistenie pleti a potom si chvíľu upravovala obočie.

O tretej začala surfovať na Wikipedii, aby sa konečne oboznámila s témami, o ktorých súrne potrebovala vedieť viac – prečítala si napríklad definíciu multipotenciality, prezrela diskografiu Mariah Carey a Kleopatrinu kozmetiku.

Perezová sa počas dňa venuje svojej spoločnosti Droplet, ktorá vyrába nápoje s dôrazom na starostlivosť o seba. Aktuálne je zaneprázdnená spúšťaním novej webstránky a zasielaním tovaru zákazníkom.

Tiež vedie štúdio WellFed.co a firmu, ktorá sa zaoberá nechtovým dizajnom. „Až v noci sa môžem skutočne sústrediť na seba a nemusím sa obávať, že niekoho ukracujem o svoj čas,“ vysvetľuje.

Táto tendencia odkladať spánok o 10, 15, 30 či viac minút (a to aj s výhražným budíkom) má svoje meno – ide spánkovú prokrastináciu z pomsty.

Nočný čas pre seba

Minulý rok tento termín ako prvá použila novinárka Daphne Leeová. Opísala ho ako moment, počas ktorého sa „ľudia v noci rozhodnú nespať, aby získali čas, ktorý

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Duševné zdravie

Rodina a vzťahy, Zdravie

Teraz najčítanejšie