Denník N

S týmito tipmi stihnete vlastnú biznisovú bokovku aj popri práci, škole či deťoch

Ako si ustriehnuť čas a začať konečne robiť na seba?

Takmer polovica publisherov (ľudí, ktorí tvoria vlastný web s cieľom zarábať) buduje svoje online podnikanie popri inej práci. Čiže cez deň pracujú na plný úväzok a po večeroch či víkendoch budujú svoj webový projekt. Mnohí ďalší budujú svoje projekty popri škole či na materskej.

Aj z ich skúseností sme pre vás napísali knihu Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom. V článku z nej čerpáme, celú si ju môžete kúpiť tu.

Motivácia pre takúto bokovku je jasná – zarábať viac, budovať niečo vlastné či premeniť hobby na biznis. Ale ako to úspešní publisheri stíhajú?

1. Vedia, čo treba obetovať 

Absolútne prvá vec, ktorú každý publisher pocíti na vlastnej koži, je obeta. Musí menej pozerať telku, menej chodiť na pivo alebo menej skrolovať Instagram. Jednoducho v prospech svojho biznisu obetuje množstvo drobností.

Dve hodiny na pive, hodina seriálu a hodina ťukania do mobilu pred spaním – spolu je to pol pracovného dňa. Koľko toho stihnete v práci za štyri hodiny? A koľko by ste stihli, keby ste robili sami pre seba?

Obetujte čas, ktorý trávite neproduktívne – zmerajte si, koľko ho za mesiac získate. Uvidíte, že robiť na vlastnom projekte nie je vôbec nemožné.

2. Majú disciplínu 

Publisherom sa stávate vtedy, keď pravidelne publikujete obsah na svoj web. To sa povie ľahko, no po pár článkoch to začne byť naozajstná makačka. Urobte si plán aktivít a rozdeľte ho medzi rozvoj webu, publikačný plán a samotnú výrobu obsahu.

Rozvoj webu znamená napríklad SEO či updaty WordPressu. Musíte dbať na to, aby bol váš web ľahko vyhľadateľný a príjemný na používanie.

Publikačný plán – o čom budete písať? Kedy dáte von článok, video či fotky? Čo budete pridávať na sociálne siete? Plán vám dovolí si ľahšie zadeliť čas a dá vám prehľad o tom, čo budete robiť v blízkej budúcnosti.

Výroba obsahu je samotné písanie článkov, fotenie či točenie. Po niekoľkých týždňoch zistíte, koľko vám čo trvá vyrobiť a môžete s tým rátať. Časom sa budete dokonca zlepšovať. Prestanete čakať na inšpiráciu a začnete cieľavedome tvoriť. Kreativita je ako sval – keď ju trénujete, silnie. Keď ju necháte ochabnúť, všetko bude ťažšie.

3. Neustále získavajú čerstvé know-how

Publisher je podnikateľ. A v podnikaní sa musíte neustále rozvíjať, inak vás predbehne konkurencia. Úspešní publisheri sa neustále vzdelávajú nielen vo svojej primárnej oblasti (tej, o ktorej píšu na svojich weboch) ale aj v samotnom biznise. Optimalizujú svoje weby, učia sa písať pútavé nadpisy, hľadajú nové a nové zdroje inšpirácie…

Iba weby, ktoré sú pravidelne plnené obsahom, môžu zarábať. A aby ste mohli neustále tvoriť, potrebujete vedieť viac a viac a viac. Všetky tieto nové informácie viete pretaviť v nové články, rýchlejší web či viac odberateľov vášho newslettra.

Reklamná sieť Dognet vám pomôže nielen premeniť návštevnosť webu na zárobok, ale sa s vami podelí aj o svoje know-how. Všetko o tom, ako vybudovať zarábajúci web, nájdete v novej knihe Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom. Kúpte si ju ešte dnes.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Slovensko

Teraz najčítanejšie