Zdieľajte, než to niekto… overí. Babišova kniha ovládla kampaň, pomáha mu, aj keď ju kritizujú
Predvolebná kniha premiéra Andreja Babiša s názvom Zdieľajte, než to zakážu stelesňuje predvolebnú komunikačnú stratégiu predsedu českej vlády.
Ovládla mediálny priestor, každý o nej vie, premiér v nej ponúkol umne spísaný príbeh, ktorému stačí, keď sa o ňom hovorí. Preto je ťažké jej čeliť.
Vlastný národný deň žien a babičiek
Je to len štrnásť dní, čo Andrej Babiš sebaisto vyhlásil, že jeho ANO žiadnu kampaň nerobí. Reagoval tak na otázku pri interpeláciách, koľko hnutie zaplatilo za letáky s výpočtom vládnych úspechov vložené do schránok miliónov českých občanov.
Tvrdiť s mávnutím ruky, že letáky do schránok tri mesiace pred voľbami nie sú kampaň, si premiér môže dovoliť z prostého dôvodu: citlivosť spoločnosti na priehľadnú lož – alebo aspoň tej časti spoločnosti, ktorá tvorí jeho elektorát – je pomerne nízka.
Babiš môže stavať na tom, že veľká časť jeho voličov sa k novinárskym materiálom, ktoré tvrdenia ich obľúbenca kriticky zhodnotia, vôbec nedostane.
Kniha s provokatívnym názvom