Denník N

Autobus sa nezmestí do tunela, kúpalisko mešká dva roky, cyklotrasy sú neznačené. Handlová zistila, že sa musí zmeniť, ak chce mať turistov

Vodná nádrž v mestskej časti Nová Lehota. Foto – Soňa Mäkká
Vodná nádrž v mestskej časti Nová Lehota. Foto – Soňa Mäkká

Z európskych peňazí by sa mohol vybudovať banský skanzen či bikepark. Problémom je napríklad plán zvernice v rekreačnej lokalite či tunel, cez ktorý neprejde autobus.

Tento text je súčasťou regionálneho projektu Denník N ide za vami, na dva týždne sme v Prievidzi a okolí.

Mesto Handlová je jedným z tých, ktorých sa bude najviac týkať útlm baníctva. Vedenie mesta si myslí, že smer, ktorým sa má mesto vydať, je v cestovnom ruchu.

Nebude to však ľahké. Podľa primátorky Silvie Grúberovej je náročné rozvíjať cestovný ruch niekde, kde v dnešnom ponímaní nikdy nebol. Majú viacero nápadov, niektoré z nich už poslali do zásobníka projektov Fondu na spravodlivú transformáciu. Peniaze z fondu majú dostať vybrané slovenské regióny na vyrovnanie sa s následkami odstavenia ťažkého priemyslu, ktorý vypúšťa najviac emisií skleníkových plynov.

Snaha o rozvoj cestovného ruchu však naráža na viaceré problémy v závislosti od lokality. Napríklad rozvoj bývalého lyžiarskeho strediska Remata, kam chce mesto pritiahnuť turistov a cykloturistov, je obmedzený tým, že prístupovou cestou neprejde autobus. Nedostane sa do tunela pod železnicou, čo zo zoznamu návštevníkov viac-menej vyraďuje zájazdy a školské výlety.

Na inom konci Handlovej už

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Cestovný ruch

Denník N v Prievidzi

Slovensko

Teraz najčítanejšie