Denník N

Keď vzlyká Polnišová, musí to byť komédia. Slovenský film Známi neznámi podráža nohy sám sebe

Známi neznámi. Foto - Itafilm
Známi neznámi. Foto – Itafilm

Prerábka svetového hitu plná známych hercov sa snaží nepokaziť úspešný vzor.

Smartfóny sú čierne skrinky plné ľudských tajomstiev. Koľko vzťahov, manželstiev a priateľstiev by zvládlo situáciu, keby ľudia v jednej chvíli vyložili na stôl svoje telefóny a spravili verejnými všetky hovory, správy a emaily? Nebolo by lepšie radšej nič nevedieť?

Do akej mučivej drámy sa môže zvrtnúť hra na pravdu, ktorá zájde priďaleko na jednej kamarátskej večeri, ukazoval taliansky film s názvom Úplní cudzinci, ktorý bol pred štyrmi rokmi hitom nielen v našich kinách.

Pri jednom stole sa stretne veselá spoločnosť – tri páry a jeden muž – ktorí sa ľahkovážne rozhodnú vyložiť na stôl mobily a dať všetky hovory na hlasitý odposluch. Nič pred sebou neskrývame, navzájom sa uisťujú s úsmevom. Lenže, keď večer pokročí a mobily začnú pípať, vibrovať a zvoniť, na povrch vyplávajú menšie, väčšie i fatálnejšie tajomstvá a intímnosti. A tie zmenia uvoľnenú večeru na drásajúcu drámu.

Konverzačná komédia režiséra Paola Genoveseho vlastne komédiou nebola. Ťala však do živého. Mobilný telefón a tajomstvá v ňom majú miliardy ľudí na celom svete.

A príbeh o zákutiach digitálneho súkromia sa stal nielen svetovým hitom, ale rovno najprerábanejším filmom v dejinách kinematografie – tak to aspoň tvrdí marketingová kampaň, podľa ktorej sa počet lokálnych remakeov a prerábok talianskeho originálu vyšplhal cez dve desiatky.

S istotou je dohľadateľný poľský, japonský, čínsky a najmä nemecký remake, ktorý sa s názvom Takmer dokonalé tajomstvá (2019) opäť premietal u nás. Recenzie sa zhodujú, že žiaden sa nevyrovnal predlohe. A dopredu prezradíme, že ani slovenský nie je výnimkou.

Keď prišli prvé správy o tom, že producentka Wanda Adamík Hrycová chce prepojiť skúsenosť (scenárista Petr Jarchovský) s mladíckou energiou debutujúcej tridsaťročnej režisérky Zuzany Mariankovej (televízne seriály Horná dolná, Za sklom, Divoké kone) a hereckými tvárami, ktoré budú zárukou federálneho diváckeho hitu (Táňa Pauhofová, Petra Polnišová, Tomáš Maštalír, Martin Hoffman či Klára Issová), jestvovala nádej, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie