Denník N

Školský týždeň: Chystajú sa zmeny pre ľudí bez základného vzdelania, údaje o priebehu dištančnej výučby stále nemáme

Foto N – Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Prinášame ďalšie vydanie pravidelného komentovaného výberu správ o školstve a vzdelávaní Školský týždeň: 1. Nedokončenú základnú školu by si mladí ľudia mali dopĺňať najmä v základných školách, potrebné peniaze sú zatiaľ len v stratégii. 2. Údaje o priebehu dištančnej výučby sa začali zbierať neskoro, opatrenia sa zavádzajú bez dát.

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, podporiť ho môžete tu.

1. Nedokončenú základnú školu by si mladí ľudia mali dopĺňať najmä v základných školách

Minulý týždeň ministerstvo školstva predložilo na verejnú diskusiu návrh stratégie celoživotného vzdelávania. Ide o strategický dokument, ktorý prináša opatrenia na zlepšovanie zručností mladých ľudí a dospelých. Stratégia je rozvrhnutá na najbližších desať rokov (2021 – 2030).

Asi netreba veľmi zdôrazňovať, aký význam má celoživotné vzdelávanie. Nielenže zabezpečuje, aby si ľudia dopĺňali a rozvíjali potrebné zručnosti, keďže nároky a požiadavky sa neustále menia. Zároveň zohráva kľúčovú rolu pri podpore ľudí s nízkym alebo nedostatočným vzdelaním.

Jednou z dôležitých oblastí, ktorej sa stratégia venuje, je takzvané druhošancové vzdelávanie. Ide o vzdelávanie pre ľudí, ktorí z neho vypadli alebo predčasne odišli. Teda najmä pre tých, ktorí skončili povinnú školskú dochádzku ešte predtým, ako dokončili deviaty ročník základnej školy.

To je spôsobené najmä tým, že niektorí žiaci a niektoré žiačky opakujú ročník aj niekoľkokrát. Hoci podľa zákona sa má viacnásobné opakovanie ročníka povoliť len výnimočne,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie