V Západných Tatrách ste bez auta stratení, o autobusy podľa Žilinského kraja nie je záujem
Pri reforme národných parkov sa zabudlo na vyriešenie otázky dopravy. Žilinský kraj uprednostňuje autá a parkoviská, v Tatrách chýbajú autobusy.
Nielen miznúce lesy a developerský tlak, ale aj preplnené parkoviská a obrovské zápchy na cestách v chránených a citlivých horských územiach. Aj toto sú problémy slovenských národných parkov.
Navrhovaná reforma síce prevedie vlastníctvo pozemkov z ministerstva pôdohospodárstva na ministerstvo životného prostredia, ale nevyrieši iný problém: chýbajúcu verejnú dopravu tam, kde je najviac potrebná.
Nie je záujem?
Problém je najviac viditeľný na chránených územiach v Žilinskom kraji vrátane Západných Tatier a Demänovskej doliny. Žilinský kraj odmieta navýšiť počet autobusových spojov na území TANAP-u, pretože „neeviduje taký spoločenský záujem“. Predsedníčka kraja Erika Jurinová pritom nevidí žiaden problém v tom, že ľudia idú za oddychom do prírody autom, čo s ochranou prírody nemá veľa spoločné.
Aj keď má Žilinský kraj dosť hustú sieť regionálnych autobusových spojení a celkom dobrú ponuku, neplatí to pre oblasť Oravíc ani populárnych dolín v Západných a Nízkych Tatrách. Ak chce obyvateľ slovenskej Oravy ísť zo Suchej Hory alebo Hladovky do Trstenej, Tvrdošína alebo Námestova, nemusí použiť auto: ponuka verejnej dopravy je dosť primeraná.
Osoby, ktoré pracujú v reštauráciách, bufetoch alebo kúpeľoch či v lyžiarskych strediskách v Oraviciach a Tatrách, však majú smolu, pretože