Denník N

Školský týždeň: Platy učiteliek a učiteľov musíme opäť začať zvyšovať

Prinášame ďalšie vydanie pravidelného komentovaného výberu správ o školstve a vzdelávaní Školský týždeň: 1. Prevencia opakovania ročníka po našom: stratégia, ktorá nie je stratégiou, a manuál, ktorý školám asi príliš nepomôže. 2. V platoch učiteľov a učiteliek zaostávame, musíme sa pustiť do ich zvyšovania. Plus štyri zaujímavé krátke správy a graf týždňa o tom, ako veľmi učiteľské platy u nás zaostávajú za európskymi.

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, podporiť ho môžete tu.

1. Prevencia opakovania ročníka po našom: stratégia, ktorá nie je stratégiou, a manuál, ktorý školám asi príliš nepomôže

Na sklonku letných prázdnin ministerstvo školstva informovalo, že vytvorilo stratégiu na minimalizovanie opakovania ročníka. Žiaden ucelený strategický materiál však dosiaľ nepredstavilo. Až na konci minulého týždňa zverejnilo manuál pre školy, ako predchádzať opakovaniu ročníka.

Z medzinárodného pohľadu je neštandardné, že vytvárame špecifickú stratégiu na elimináciu opakovania ročníka. Iné krajiny tvoria skôr stratégie na prevenciu predčasného ukončovania školskej dochádzky alebo školského neúspechu všeobecne. Nenechať žiačky a žiakov opakovať ročník a namiesto toho im poskytnúť dodatočnú podporu je súčasťou komplexných opatrení, nie izolovaným cieľom.

Hlavným problémom avizovanej stratégie je, že žiadna stratégia neexistuje. Máme len čiastkové informácie z tlačovej konferencie

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Rodičovstvo

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie