Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Kto bude chcieť vyhrať v očkovacej lotérii, bude musieť sledovať televíziu do 23. hodiny

[Pre predplatiteľov: tento víkend máte poštovné na naše knihy zadarmo.]

Dobrý deň, čítate MediaBrífing, týždenný newsletter o médiách a internete. Prihláste sa na odber a dostanete ho každý piatok do schránky. Dnes sa okrem iného dočítate:

  • Jedna z najdrahších relácií RTVS prešla kontrolou.
  • Facebook vysvetlil, aké príspevky penalizuje.
  • EÚ chce obmedziť cielenie politických reklám.
  • Zvýšenie ochrany novinárov by malo byť do konca roka v parlamente.
Reprofoto: RTVS

Už len dvakrát bude RTVS vysielať nedeľné žrebovanie očkovacej lotérie v tradičnom čase o 20.30, od 10. októbra ho posunie na neskoršie. Žrebovanie sa bude začínať o 21.55 a končiť o 23. hodine.

Televízia robí zmenu programu, aby vo vysielaní vytvorila priestor pre svoju novú šou Pečie celé Slovensko. Tá je hlavným tromfom jesennej vysielacej štruktúry a verejnoprávne médium dúfa vo veľký divácky záujem.

Detaily:

  • Žrebovanie lotérie je každú nedeľu najsledovanejším programom na Slovensku, dvakrát už počet divákov prekročil 800-tisíc. Pre porovnanie – otvárací ceremoniál olympiády v Tokiu sledovalo 207-tisíc divákov (vysielaný v piatok poobede), príchod pápeža na Slovensko 243-tisíc (nedeľa popoludní).
  • Lotériu si ľudia zapínajú skôr, a tak napríklad 23. augusta bolo druhou najsledovanejšou reláciou dňa Počasie, ktoré Jednotka vysiela tesne pred žrebovaním lotérie.
  • Lotérie sa zľakla aj Markíza a vôbec prvýkrát nevysiela Superstar v nedeľnom prime time, ale presunula ju radšej na piatky.
  • Očkovacia lotéria teraz môže pomôcť sledovanosti amatérskych pekárov.

Lotéria mala podporiť zvýšenie zaočkovanosti populácie. Nakoniec sa ukázalo, že je taká dôležitá, že ju vo vysielaní odsunie aj súťaž v pečení.

RTVS presunutím žrebovania nepoškodzuje trend vakcinácie v krajine. No svojím komerčným rozhodnutím núti ľudí, ktorí chcú vyhrať, sledovať televíziu do neskorej 23. hodiny.

Iné možnosti: Spýtali sme sa RTVS, či radšej nerozmýšľali o presunutí očkovacej lotérie na iný deň v týždni. Zaujímalo nás tiež, či sa nezmení dramaturgia relácie, aby žrebovanie prebehlo rýchlejšie a netrvalo až hodinu. Televízia na otázky neodpovedala.

„RTVS vníma reakcie divákov po zverejnení plánovanej zmeny vysielacieho času relácie. V prípade akýchkoľvek zmien vysielania budeme divákov včas informovať,“ uviedla len hovorkyňa.

Ešte by ste mali vedieť: Vláda schválila novelu, vďaka ktorej by mohla získať očkovaciu prémiu Zuzana zo Solivaru. Tá v prvom žrebovaní nezískala 400-tisíc eur pre oneskorený signál. Novelu ešte musí schváliť parlament.


Jedna z najdrahších relácií RTVS prešla kontrolou

Moderátorka relácie Peniaze Helena Tomková. Zdroj: RTVS

V máji Denník N upozornil, že nová relácia Peniaze patrí medzi najdrahšie programy na RTVS. Televízia dala za 28 dielov takmer 430-tisíc eur, jedna časť pôvodne 13-minútovej relácie tak stojí zhruba 15-tisíc eur. Prípadom sa začiatkom septembra zaoberala Rada RTVS.

Kde boli problémy:

  • Rada RTVS skritizovala manažment televízie, že pri príprave relácie nepostupoval „primerane dôsledne“ a viaceré detaily „boli doťahované až po spustení vysielania“.
  • Zmluva o reklamnej spolupráci bola podpísaná neskoro, relácia tak nebola v cenníku a nebolo možné si k nej kúpiť reklamu. RTVS pritom plánovala, že náklady na reláciu sa podarí úplne vykryť z inzercie.
  • Podľa zmluvy mala byť pilotná časť relácie dodaná 12. apríla, lenže zmluva nadobudla účinnosť až štyri dni po tom. Programový riaditeľ Anton Šulík vysvetlil, že „bolo na to málo času, a preto sa aj pilot vyžiadal ešte pred podpisom zmluvy“.

Najdôležitejšie čísla: Relácia Peniaze je drahšia ako zábavné relácie vyrábané vo veľkých štúdiách s viacerými hosťami a divákmi.

  • Jedna minúta relácie Čo ja viem stojí 767 eur
  • Zlaté časy 846 eur
  • Neskoro večer 521 eur
  • Peniaze 1186 eur

Relácia mala pri spustení 13 minút, no v námete sa počítalo s 26 minútami. Septembrové Peniaze už majú viac ako 22 minút, takže cena za minútu relácie je už nižšia.

Na otázku, či je vedenie RTVS spokojné s obsahom relácie, Šulík odpovedal, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Médiá

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Očkovacia lotéria

RTVS za Rezníka

Slovensko

Teraz najčítanejšie