Denník N

Markíza aj RTVS odmietli vysielať reklamu Aliancie za rodinu

Foto - TASR
Foto – TASR

Vyrastal som v katolíckej rodine, ale v brandži som stretol aj kreatívnych homosexuálov, píše šéf Markízy podriadeným.

Spoty Aliancie za rodinu sa v najsledovanejšej televízii neobjavia. Rozhodol o tom riaditeľ Markízy Matthias Settele, ktorý dôvody spísal v internom dokumente určenom pre obchodného riaditeľa a šéfa spravodajstva.

Dokument televízia poslala aj reklamnej agentúre, ktorá v mene Aliancie spoty do televízie zadávala.

„Rozhodli sme sa neponúkať špeciálne reklamné bloky na komunikáciu referenda ani pre podporovateľov, ani pre aktivistov, ktorí sú proti,“ píše sa v dokumente.

Homosexuáli by reklamu nemali

Settele to zdôvodňuje chýbajúcou legislatívou, ktorá by obom táborom zabezpečovala rovnaké šance na prezentáciu názorov.

„Zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty prezentujúce alternatívne postoje,“ napísal Settele.

Markíza už pre nich nie je rodinná

Alianciu za rodinu odmietnutie reklamy pobúrilo. „Žiadali sme o bežnú reklamu za bežných podmienok, preto nás prekvapilo, že Markíza bez toho, aby videla dejovú líniu alebo story boardy spotov, urobila toto rozhodnutie. Myslíme si preto, že bolo motivované snahou postaviť sa proti referendu a proti 400-tisíc ľuďom, ktorí podpísali petíciu,“ odpísal hovorca aliancie Anton Chromík.

„Od dnešného dňa nemôžeme Markízu považovať za rodinnú televíziu.“

Markíza bude tému spravodajsky pokrývať, zvažuje aj špeciálnu debatu k témam referenda. Oficiálne sa však neprikloní ani k jednej strane.

„Hoci môžeme mať na témy referenda vlastný názor – napríklad ja som vyrástol na dedine v katolíckej učiteľskej rodine, ale na druhej strane som počas svojho pôsobenia v televízii stretol množstvo kreatívnych ľudí, ktorí majú iný spôsob života,“ vysvetlil Settele svojim podriadeným.

Reklamu nebude vysielať ani RTVS, potvrdil jej hovorca Juraj Kadaš. „RTVS vo svojom vysielaní vyčlení priestor na podrobné informovanie, ako aj diskusie o otázkach, ktoré sú predmetom referenda,“ píše RTVS.

Televízia Joj ešte s Alianciou za rodinu o reklame rokuje, TA3 nebola oslovená.

Teraz najčítanejšie