Deti počas pandémie nečítali knihy a nevedeli sa sústrediť. Online monitor ukázal, že majú problém čítať s porozumením

Deviataci sa priznali, že popri online hodinách pozerali filmy, chatovali alebo hrali online hry.
Deviataci strávili viac ako polovicu minulého školského roka zatvorení doma – na online hodinách alebo pri vypisovaní pracovných listov. Výsledky monitoru, Testovania 9, ktoré na konci základnej školy píše zvyčajne každý deviatak, čiastočne ukazujú, ako sa pandemické podmienky odrazili na ich vedomostiach.
Covidová generácia písala tentoraz testy inak – monitor nepísali všetci deviataci, ale iba vybraná reprezentatívna vzorka zložená z 12-tisíc detí.
Deviataci vypracovali matematické úlohy len s mierne nadpolovičnou úspešnosťou, a to 56 percent. O niečo lepšie im išla slovenčina, pri ktorej dosiahli 62 percent.
Monitor ukázal priepastné rozdiely medzi bežnými deviatakmi a ich rovesníkmi z chudobných rodín. Tí vypočítali z matematiky správne až o 9 úloh menej ako ich rovesníci.
Pozor na porovnávanie
Žiaci boli počas online vyučovania nesústredení a tvrdia, že ťažšie sa im z domu učila predovšetkým matematika. Horšie im išlo napríklad počítanie rovníc. Označili to v dotazníku o dištančnom vzdelávaní, ktorý vypĺňali spolu s testom.
V monitore v roku 2019 získali deviataci z