Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: YouTube zakázal antivaxerov, no ich videá neodstránil ani po nahlásení

Dobrý deň, čítate MediaBrífing, týždenný newsletter o médiách a internete. Prihláste sa na odber a dostanete ho každý piatok do schránky. Dnes sa okrem iného dočítate:

  • YouTube zakázal antivaxerov, no ich videá neodstránil.
  • Ktorým médiám výpadok Facebooku uškodil.
  • Čo hrozí Facebooku po tom, čo prehovorila whistleblowerka.
  • Monica Lewinská o tom, ako jej mohli sociálne siete pomôcť.

YouTube zakázal antivaxerov, no ich videá neodstránil ani po upozornení

Minulý týždeň YouTube informoval, že zablokuje všetky videá šíriace lži o očkovaní. Proti pravidlám sú napríklad tvrdenia, že vakcíny sú nebezpečné, spôsobujú autizmus, neplodnosť, alebo sú využívané na čipovanie ľudí.

Na skúšku sme preto vo štvrtok 30. septembra nahlásili 10 takýchto videí, ktoré zverejnili české alebo slovenské kanály na YouTube.

Výsledok: Po týždni firma nezmazala ani jedno z nahlásených videí. Požiadali sme preto hovorkyňu spoločnosti o vysvetlenie.

Kontext: Videá v slovenčine a češtine šíriace lži o očkovaní nie sú na YouTube až také rozšírené. Pri vyhľadávaní ponúka portál najmä obsah z dôveryhodných zdrojov. Ak si odmyslíme jedno video redakcie Zem a vek, podľa ktorého je očkovanie nebezpečnejšie ako koronavírus (362-tisíc spustení), mali zvyšné nahlásené videá v priemere len 1300 spustení a zverejnili ich menšie kanály (v priemere 1562 odberateľov).

Čo je nové: YouTube sprísnil pravidlá aj voči klamstvám o klimatickej zmene. Kanály, ktoré popierajú vedecké poznatky, nebudú môcť zarábať na reklamách vo videách.


Ktorým médiám výpadok Facebooku uškodil

Ilustračné foto: Brett Jordan / Unsplash / CC

Šesťhodinový výpadok Facebooku, Instagramu a WhatsAppu bol v médiách podrobne pokrytý a dnes sa už o jeho príčinách nebudeme rozpisovať. Radšej sa posuňme ďalej a pozrime sa, aký dôsledok mal výpadok na čítanosť slovenských online médií.

Nedostupnosť sociálnych sietí totiž mohla spôsobiť, že niektorí ľudia trávili viac času na stránkach médií. Zároveň je však pre niektoré weby návštevnosť z Facebooku kľúčová, a tak im výpadok mohol uškodiť.

Preto sme sa pozreli, akú návštevnosť mali vybrané spravodajské weby

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Google

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie