Školský týždeň: Navrhované zmeny v riadení vysokých škôl môžu byť škodlivé

Nová časť školského newsfiltra Školský týždeň: 1. Ministerstvo školstva ohlásilo reformný skok, schválený legislatívny balíček však reformy neobsahuje. 2. Riadenie vysokých škôl by sa malo zmeniť, navrhované posilnenie právomocí správnej rady však môže byť škodlivé. Krátke správy aj o tom, že deti nerozumejú štruktúre textu či interaktívnym grafom a o detských úzkostiach.
Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, podporiť ho môžete tu.
1. Ministerstvo školstva ohlásilo reformný skok, schválený legislatívny balíček však reformy neobsahuje
Slovo reforma patrí do slovníka každej politickej reprezentácie, ktorá chce pôsobiť kompetentne a akčne. Politické strany, vlády, ako aj jednotlivé ministerky a ministri zvyknú vyhlasovať, že budú robiť reformy, ktoré výrazne pohnú zastaraným systémom a razantne zlepšia život ľuďom či skvalitnia príslušné služby. Zmyslom vládnutia je realizácia reforiem. Kto reformuje, činí bezpodmienečné dobro.
Pojem reforma sa tak stal fetišom a zároveň kritériom úspechu. Preto sa ministri a ministerky predháňajú, kto príde s väčšou a bombastickejšou reformou. Aktuálne to je reforma súdov, reforma nemocníc, reforma národných parkov a tak ďalej. Pozadu nechcelo zostať ani ministerstvo školstva a minulý týždeň ohlásilo takzvaný reformný skok. Reformné kráčanie by už v našich pomeroch bolo asi málo.
Pozrime sa však, či zmeny, ktoré ministerstvo školstva prezentovalo, možno skutočne považovať za reformy.
Blahoželáme, máte dobrých priateľov!
Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Centrum vzdelávacích analýz je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.
Alebo môžete .