Školský týždeň: Je rozdiel byť učiteľom či učiteľkou v Bratislave a na východe

Nová časť školského newsfiltra Školský týždeň: 1. Ministerstvo školstva predložilo stratégiu inkluzívneho vzdelávania, konkrétne kroky na dosiahnutie inklúzie však neobsahuje. 2. Bratislavské učiteľky a učitelia učia v plnších triedach a majú menej konkurencieschopné platy.
Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, podporiť ho môžete tu.
1. Ministerstvo školstva predložilo stratégiu inkluzívneho vzdelávania, konkrétne kroky na dosiahnutie inklúzie však neobsahuje
Ministerstvo školstva minulý týždeň predložilo na verejné pripomienkovanie Stratégiu inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní. Ide o dlho očakávaný dokument, ktorý by mal byť akousi cestovnou mapou, ako zabezpečiť, aby sa všetky deti bez rozdielu mohli vzdelávať spoločne a zároveň sa mohli plnohodnotne rozvíjať. Pozrime sa, či predložený návrh stratégie v tejto úlohe obstojí.
Začnime pozitívami. Definícia inkluzívneho vzdelávania, ktorú stratégia používa, je v súlade so súčasnými prístupmi, keďže zahŕňa všetky deti, nielen tie so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. V návrhu stratégie sa napríklad uvádza, že hlavným cieľom inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní je, aby všetky deti mali možnosť rozvíjať svoj osobný potenciál v škole, ktorú majú najbližšie k miestu svojho bydliska (alebo pre ktorú sa rozhodnú).
Oceniť sa dá aj to, že
Blahoželáme, máte dobrých priateľov!
Tento článok je normálne zamknutý, ale vy si ho môžete prečítať zadarmo vďaka tomu, že váš priateľ Centrum vzdelávacích analýz je predplatiteľom Denníka N a článok vám venoval. Stačí zadať váš e-mail, nebojte sa, nikdy ho nepredáme inej firme.
Alebo môžete .