Denník N

Vysvetľujeme kauzu Arriva: Čo spôsobilo autobusový chaos v Bratislavskom kraji?

Arriva zatiaľ nasadzuje v Bratislavskom kraji autobusy SOR. Výhľadovo by k nim mali pribudnúť aj väčšie vozidlá značky Iveco. Foto - TASR
Arriva zatiaľ nasadzuje v Bratislavskom kraji autobusy SOR. Výhľadovo by k nim mali pribudnúť aj väčšie vozidlá značky Iveco. Foto – TASR

Správu vybral a vysvetlil Tomáš Čorej

Chýbajú vodiči

Do Bratislavy dochádzajú každý deň tisíce ľudí z okolitých obcí, ale začiatkom minulého týždňa ostali viacerí v šoku. Mnohí študenti a zamestnanci, ktorí si zvykli chodiť prímestskou dopravou, čakali na svoj autobus márne.

Niektoré spoje neprišli, niektoré meškali a niektoré síce dorazili načas, ale ich vodiči nepoznali cestu. Jednoducho povedané, v Bratislavskom kraji vznikol chaos, ktorý pretrváva dodnes.

Súvisí to so zmenou regionálneho dopravcu; firmu Slovak Lines, ktorá vznikla z bývalej bratislavskej SAD, nahradila po vyše siedmich desaťročiach spoločnosť Arriva. Ukázalo sa však, že Arriva nemá dostatok šoférov.

Táto situácia je mimoriadne nepríjemná pre bratislavského župana Juraja Drobu (SaS), ktorý paradoxne doplatil aj na to, že dodržiaval pravidlá.

V tomto texte vysvetľujeme, čo autobusový chaos spôsobilo a ako ho Arriva rieši. A aké z tejto situácie vyplýva ponaučenie.

Aký je kontext. Na to, aby sme pochopili príčiny kolapsu regionálnej dopravy v Bratislave, si treba uvedomiť dve veci.

Po prvé, pre toho, kto má dobré zmluvy so župou, je prímestská doprava dobrý biznis.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Vysvetľujeme

Slovensko

Teraz najčítanejšie