Graf dňa: Východoeurópan rád nakupuje vo veľkých centrách
Veľké a menšie obchodné centrá sú obľúbeným miestom nákupov pre vyše 90 percent opýtaných východnej Európy, v Škandinávii je to výrazne menej.
Hoci sú veľké obchodné centrá najobľúbenejším miestom nakupovania pre európskych spotrebiteľov, údaje spoločnosti CBRE ukazujú, že ich obľuba a návštevnosť nie je v jednotlivých častiach Európy rovnaká. Vyplýva to z viacerých faktorov – od poveternostných podmienok až po odlišný názor na využívanie voľného času.
Kým obyvatelia z východnej Európy preferujú stále nákupy vo veľkých či menších obchodných centrách, ktoré sú obľúbeným miestom nákupov pre vyše 90 percent opýtaných, v Škandinávii aj v ostatných krajinách západnej Európy je to výrazne menej.
Priepastný rozdiel medzi spotrebiteľmi z východnej a západnej Európy je v obľúbenosti malých nezastrešených nákupných centier a obchodných ulíc. Za obľúbené miesto nákupov ich uviedli len päť percent spotrebiteľov vo Východnej Európe, zatiaľ čo v Škandinávii to bola pätina a v krajinách západnej Európy vyše tretina opýtaných.
Postupné vyrovnávanie sa obľuby jednotlivých obchodných centier medzi regiónmi sa dá odhadovať v horizonte piatich až desiatich rokov.
Autor je analytik obchodu
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].