Denník N

Riaditeľ pretekov F1 či vyjednávač na bazári? Michael Masi robil nečakané rozhodnutia

Michael Masi (úplne vľavo). Foto - TASR/AP
Michael Masi (úplne vľavo). Foto – TASR/AP

Je po nedeľňajších posledných pretekoch sezóny F1 po všetkom? Zrejme nie je. Lepšie napísané, uvidíme v najbližších hodinách, možno dňoch. Prečo? Na túto otázku jestvuje viac správnych odpovedí.

Jednou z hlavných postáv skončenej sezóny bola Medzinárodná automobilová federácia (FIA) a riaditeľ pretekov Michael Masi. Ten mal po nedeľnom finále v Abú Zabí zrejme rušnú noc a istotne nemal pokojný spánok. Asi nie náhodou odmietol dávať rozhovory a z útrob okruhu sa vyparil potichu.

Počas sezóny, ktorá sa niesla v znamení súbojov medzi Maxom Verstappenom a Lewisom Hamiltonom, sme videli viacero čudesných rozhodnutí pri posudzovaní priestupkov a incidentov. Možno je vhodnejšie definovať to ako nevyrovnanosť pri posudzovaní incidentov.

Zmätení neboli len fanúšikovia a nezainteresovaní diváci, ale aj samotní piloti a zástupcovia tímov. Nehovoriac o novinároch, ktorí v posledných mesiacoch strávili na Twitteri viac hodín ako počas celej sezóny. Ako? Čakaním na dodatočné tresty, verdikty či diskvalifikácie.

V tomto texte vám prinášame niekoľko rozhodnutí FIA, ktoré počas sezóny vyvolali vlnu nevôle. Pri pohľade na tento chronologický sled udalostí vzniká dojem, že namiesto zlepšovania celej situácie dochádzalo k postupnému regresu, ktorý vyvrcholil veľmi nešťastne pre všetky zúčastnené strany. Vrátane šampióna Maxa Verstappena, ktorý si zaslúžil možnosť vybojovať si titul bez pochybností o jeho férovosti. Rovnako ako Lewis Hamilton.

Čo s traťovými limitmi?

Hneď

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie