Voliči opozície dôverujú médiám menej. Ľudia pociťujú na Facebooku najmä spokojnosť a šťastie, ale aj hnev (prieskum)
Napriek pribúdajúcim správam o tom, že sociálne siete šíria dezinformácie, nenávistné prejavy a polarizujú spoločnosť, chodia na ne Slováci stále veľmi radi. Facebook a Instagram vyvolávajú v ľuďoch najmä pocity spokojnosti a šťastia, hoci na Facebooku pociťujú aj hnev.
Mladí ľudia (18 až 34 rokov) na sociálnych sieťach majú častejšie pocity vyčerpanosti, závisti a úzkosti.
Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu agentúry 2muse pre europoslanca Vladimíra Bilčíka (Spolu/EPP), ktorý vznikol koncom novembra na vzorke 1201 respondentov.
Väčšina ľudí tvrdí, že trávi na Facebooku zhruba rovnako veľa času ako v minulosti. Až 47 percent vraví, že približne rovnako veľa času by chcelo tráviť na sieti aj v budúcnosti, 27 percent chce tráviť na Facebooku menej času a 25 percent viac času.
Na Instagrame chce 49 percent ľudí tráviť v budúcnosti rovnako veľa času ako dnes, menej času chce na tejto sieti tráviť 47 percent ľudí a len päť percent chce bývať na Instagrame dlhšie.
V decembri viaceré známe osobnosti oznámili odchod z Facebooku, výsledky prieskumu však naznačujú, že hromadné odchody sa nedajú očakávať.
„Používatelia Facebooku na Slovensku