Krájač na zemiaky mal viac lajkov ako Sagan či Čaputová. Z politikov na Facebooku vlani dominovali Blaha, Uhrík a Mazurek

Recept na úspech na sociálnej sieti je jednoduchý. Stačí vyvolávať emócie, spochybňovať protipandemické opatrenia a kritizovať vládu. Pridŕžať sa faktov nie je potrebné.
Aktualizované: 16:15
Aj v roku 2021 bol Ľuboš Blaha najúspešnejším slovenským politikom na Facebooku. Na svojich príspevkoch vyzbieral takmer 11 miliónov interakcií, teda lajkov, komentárov a zdieľaní. Rok predtým mal 7 miliónov, medziročne si teda polepšil o takmer 36 percent.
Na druhom a treťom mieste skončili predstavitelia hnutia Republika Milan Uhrík (4,2 mil. interakcií) a Milan Mazurek (4,1 mil.). Ani spoločne teda nedosiahli také čísla ako Blaha.
Na ďalších miestach sa umiestnili Robert Fico (Smer, 4 mil.), Tomáš Taraba (strana Život – Národná strana, do parlamentu kandidoval za ĽSNS, 3,5 mil.) a Peter Pellegrini (Hlas, 3,3 milióna). Prezidentka Zuzana Čaputová skončila na siedmom mieste s takmer 2,5 milióna interakcií.
Z koaličných politikov skončil najlepšie Igor Matovič, ktorý síce nemá facebookovú stránku, no na svojom súkromnom profile získal viac ako 1 milión interakcií. Stránka Veroniky Remišovej (Za ľudí) získala 900-tisíc.
Vyplýva to z analýzy, ktorú vypracoval Denník N s použitím analytického nástroja CrowdTangle.

Najväčší medziročný rast zaznamenal starosta Dvorov nad Žitavou Branislav Becík (Hlas), ktorý sa zviditeľnil najmä odporom proti pandemickým opatreniam, vypovedaním „poslušnosti“ vláde a vďaka nekritickému propagovaniu lieku ivermektín. Becík mal v roku 2020 na svojej facebookovej stránke len 125-tisíc interakcií, vlani už 1,5 milióna.
Mimoriadne narástol aj poslanec