Denník N

Odchádza Räikkönen. Ďalší zo starých dobrých čias, keď F1 nebola taká presýtená slušným PR

Kimi Räikkönen v roku 2019. Foto - TASR/AP
Kimi Räikkönen v roku 2019. Foto – TASR/AP

Kimi Räikkönen zostal sám sebou aj v priamom prenose Veľkej ceny Brazílie v roku 2006. Vtedy ešte ako pilot McLarenu štartoval druhý bez šance na zisk majstrovského titulu.

Bývalý pilot a komentátor Martin Brundle sa ho na štartovom rošte opýtal, prečo zmeškal ceremóniu, na ktorej Pelé odovzdal odchádzajúcemu Michaelovi Schumacherovi pohár za prínos v oblasti motošportu. Odpovedal, že bol na toalete, no tým najpriamočiarejším spôsobom, aký si viete predstaviť.

Zaujal aj svojím ďalším výrokom. „Nezaujíma ma, čo si o mne myslia. Nie som Michael Schumacher.“ Paradoxom je, že „Iceman“ po piatich rokoch v McLarene zamieril do Ferrari, kde nahradil práve sedemnásobného majstra sveta.

Ak F1 sledujete len v posledných rokoch, Räikkönena by ste mohli vnímať ako fádneho pilota bez dravosti a iskry. Uplynulé tri ročníky strávil v stajni Alfa Romeo a až na malé výnimky to nebola žiadna sláva. Doplácal na technické problémy, ale aj na vlastné chyby.

To mu však neuberá na jeho reputácii. Räikkönen je do dnešného dňa posledným majstrom sveta, ktorý získal titul s Ferrari. Podarilo sa mu to v roku 2007, keď okrem svojich jazdeckých kvalít využil aj interný súboj dvojice jazdcov McLarenu.

Fín získal v spomínanej sezóne 110 bodov. Druhý Lewis Hamilton nezvládol predposledné preteky v Číne, kde urobil ľahkú chybu pri vjazde do boxov a skončil v štrkovej zóne. Záver sezóny zvládol o čosi lepšie jeho tímový kolega Fernando Alonso.

Hamilton aj Alonso mali od šéfa tímu Rona Dennisa povolenie bojovať o titul bez výraznejších obmedzení. McLaren však na to hrubo doplatil, pretože obaja jeho jazdci získali „len“ 109 bodov. O bod menej ako Schumacherov „náhradník“.

V tomto texte sa dozviete:

  • ako nezvyčajne ho McLaren vykúpil spod zmluvy so Sauberom;
  • že svoj prvý štart v F1 takmer prespal;
  • že nahradil Schumachera a sám bol nahradený Hamiltonom;
  • že podľa neho sú občas všetci „zmrdi“ či
  • ktoré jeho výroky zľudoveli.

„Aj Schumi sa spýtal, ktože je tento mladý rýchly jazdec?“

Vráťme sa však na začiatok. Prvý vážny krok do F1 prišiel v septembri v roku 2000, keď vtedajší majiteľ stajne Peter Sauber hľadal náhradu za iného Fína Miku Sala. Príležitosť prišla počas testov. „Spočiatku som zvládol dve kolá naraz. Mugello je jedna z najťažších tratí. V tom čase Sauber nemal ani po

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie