Denník N

Prestaňme ženy s pracovnými ambíciami volať karieristky, hovorí koučka Anna Hudáková

Anna Hudáková. Foto - archív A. H.
Anna Hudáková. Foto – archív A. H.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Ženy v biznise sú ešte stále vnímané inak než muži, vraví Anna Hudáková, ktorá sa po dlhoročnej manažérskej kariére začala venovať koučingu a mentoringu. Viac ako sedem rokov pracuje v medzinárodnom programe, ktorý pomáha manažérkam na stredných úrovniach, aby sa dostali do vyšších pozícií. „Keď sa napríklad žena snaží o nejakú vyššiu pozíciu, stáva sa, že dostane nálepku karieristky. Naopak, keď sa o vyššiu pozíciu usiluje muž, je považovaný za dravého a šikovného,“ hovorí v rozhovore.

Je výrok „spoznaj sám seba“ niečo, čo zvlášť dnes veľmi potrebujeme, alebo ide len marketingový nástroj na predaj obsahu?

Myslím si, že je to výzva, ktorá vyplýva z obdobia, v akom žijeme. Za posledné roky sa nám život pomerne skomplikoval, mám na mysli akceleráciu zmien, ktoré nastávali ešte pred pandémiou, a pandémia to ešte vyostrila. Zmeny dnes prichádzajú v rýchlom slede jedna za druhou, mnohé sú nepredvídateľné, celkovo žijeme rýchlejšie. Stúpajú požiadavky na náš profesionálny aj osobný život, ako aj potreby na ich zladenie. A do tohto všetkého vo veľkom vstupujú digitálne technológie, sociálne siete a ďalšie vplyvy.

Podnetov okolo nás máme nesmierne veľa. Prirodzene sa na ne adaptujeme, niekto viac, niekto menej. No ľudský organizmus sa nevie vyvíjať tak rýchlo, aby vedel všetko dobre spracovávať rovnakou rýchlosťou. Aj preto je podľa mňa požiadavka na spoznávanie samých seba, ako aj toho, ako na všetky spomínané zmeny reagujeme a ako sa s nimi vyrovnávame, veľmi aktuálna.

Sú mladšie generácie lepšie pripravené na život vo svete digitálnych technológií alebo je to mylný predpoklad?

Ak sa pozrieme na generáciu mileniálov (ľudia narodení v rozpätí rokov 1981 až 1996, nazývaní aj Generácia Y – pozn. red.) alebo Generáciu Z (ľudia narodení v rozpätí rokov 1997 až 2012 – pozn. red.), ktorá teraz začína prichádzať na pracovný trh, ide skutočne o ľudí, ktorí už digitálnymi technológiami žijú. Svoj život zdieľajú na viacerých obrazovkách, veľmi často rozptyľujú svoju pozornosť.

Avšak to, že sme ako ľudia multifunkční, si len myslíme – najmä my ženy. V skutočnosti sa náš mozog medzi rôznymi činnosťami prepína ako prepínač. Pri tomto rýchlom prepínaní, zdieľaní, sústavnom rozbíjaní pozornosti do niekoľkých impulzov a reakcií sa náš prepínač oveľa viac opotrebúva. Mladšie generácie sú tak voči náporom, ktorým sa vystavujú, paradoxne menej odolné. Možno aj preto

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Iné podcasty Denníka N

Rozhovory

Životy žien

Rodina a vzťahy, Slovensko

Teraz najčítanejšie