Denník N

Školský týždeň: Ani po zavedení povinnosti nechodia do materskej školy všetky päťročné deti

Nová časť školského newsfiltra Školský týždeň: 1. Ani po zavedení povinnosti nechodia do materskej školy všetky päťročné deti. 2. V roku 2022 nás čaká schvaľovanie reformy riadenia vysokých škôl, zavedenie výkonnostných zmlúv a spustenie hodnotenia výskumu na vysokých školách.

Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, podporiť ho môžete tu

1. Ani po zavedení povinnosti nechodia do materskej školy všetky päťročné deti

Jednou z najdôležitejších udalostí minulého roka v školstve bolo spustenie povinnej materskej školy pre päťročné deti. Ide o dôležitý krok, pretože podľa výskumov má predškolské vzdelávanie pozitívny vplyv na neskoršie vzdelávacie výsledky detí. Slovensko pritom patrí medzi krajiny, kde materskú školu navštevuje relatívne nízky podiel detí.

roku 2019 bolo v materských školách 82,6 percenta detí vo veku od 4 rokov po začiatok školskej dochádzky. Horšie na tom bolo len Rumunsko (82,3 %), Chorvátsko (81,8 %), Lichtenštajnsko (73,9 %) a Švajčiarsko (73,3 %). Priemer krajín Európskej únie bol na úrovni 95,1 percenta. Výrazne zaostávame aj za ostatnými krajinami V4. V Česku materskú školu navštevovalo 90,7 % detí v tejto vekovej skupine, v Poľsku 94,5 % a Maďarsku 95,8 %.

Nedávno boli zverejnené údaje o počte detí, ktoré v tomto školskom roku navštevujú materskú školu. Preto sa môžeme pozrieť, ako nová povinnosť ovplyvnila dochádzku detí do materskej školy. Ako sa zvýšil počet päťročných detí v materských školách? A nedošlo pre povinnosť prijať päťročných k zníženiu počtu mladších detí v predškolských zariadeniach?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Rodičovstvo

Školský týždeň

Každý štvrtok v spolupráci s expertmi z Centra vzdelávacích analýz prináša Školský týždeň najdôležitejšie informácie zo školstva, analýzy a návrhy, ako zmeniť vzdelávanie.

Školstvo

Komentáre, Slovensko

Teraz najčítanejšie