Denník N

Spider-Man: Bez domova ako provaxerský pandemický trhák

Foto - Falcon
Foto – Falcon

Článok obsahuje spoilery

Posledný diel novej trilógie Spider-Man: Bez domova sa zapísal do histórie ako film, ktorý mal druhý najrýchlejší nástup, a ako snímka, ktorá od začiatku pandemických opatrení zarobila zo všetkých najviac. Pandémia v jeho úspechu nepochybne zohrala svoju úlohu. Možno v USA trafil do uvoľnenia opatrení, možno bolo publikum unavené z karantén a tešilo sa na veľkú šou plnú akcie, ktorá dovolí na chvíľu zabudnúť na náročnú dobu.

Napriek tomu môžeme nad ohromujúcimi číslami a diváckym nadšením zdvihnúť prekvapivo obočie. Predchádzajúci diel Spider-Man: Ďaleko od domova (2019) bol totiž dejovo dosť slabý. Pavúčí muž v podaní talentovaného Toma Hollanda je tu doslova na prázdninách. Snaží sa vrátiť do úlohy študenta a žiť maximálne „smrteľnícky“, ako to len ide. Film nadväzuje na megafinále série Avengers: Endgame. Tam totiž Spider-Man prešiel skutočným vojnovým peklom a oplakal smrť svojho priateľa Tonyho Starka. O čo lepšie mu ide v dieli Ďaleko od domova úloha mladíka usilujúceho sa o srdce sympatickej spolužiačky, o to horšie vyznieva nepravdepodobná a vlastne celkom nudná akčná zápletka s dronmi, hologramovou projekciou a nepravým superhrdinom.

Hry s identitami

Na počiatku tretieho dielu Spider-Man: Bez domova nachádzame hrdinu zdrveného skutočnosťou, že jeho identita je prezradená a on je pred verejnosťou podozrievaný z nekalých úmyslov. Požiada Dr. Stranga o kúzlo, ktoré spôsobí, že ľudia

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Filmy

Kultúra

Teraz najčítanejšie