Riaditeľ Markízy Settele: Práva na MS v hokeji sa predávajú karpatským štýlom – pod pultom a zrejme pod cenu
Projekt vysielania futbalovej Fortuna ligy môže byť po troch rokoch ziskový, myslí si Matthias Settele, generálny riaditeľ televízie Markíza v rozhovore o športe v televízii. „Boli by ste prekvapený, koľko akademikov či dobre zarábajúcich ľudí sleduje MMA,“ hovorí.
V rozhovore spomína aj to:
- ako televízia kúpila práva na futbalové Euro;
- ako nekúpila práva na hokejové majstrovstvá sveta alebo
- či vidí budúcnosť v podcastoch a či streamovacie služby nahradia klasickú televíziu.
Konkurencia má Petru Vlhovú a MS v hokeji od roku 2024, vy ste však získali futbalové Euro…
Predávalo sa v medzinárodnom tendri agentúrou UEFA, poslali nám materiály, my sme poslali svoju ponuku, všetci súperi ju museli poslať naraz v rovnakom čase na špeciálnu e-mailovú adresu, aby sa nedalo podvádzať pre uniknuté informácie. Toto je západný štýl, práva sa predávali v profesionálnom tendri a, našťastie, vyhrali sme ho. Samozrejme, ide tu hlavne o peniaze, ale aj o propagáciu a branding partnera.
Napríklad?
Zoberte si hokejové majstrovstvá sveta, ktoré sa predali, povedzme, karpatským štýlom bez tendra. Nikdy nás nepozvali, aby sme ako najväčší vysielateľ dali ponuku, predalo sa to podpultovo a netransparentne. Po prvé, veľmi pravdepodobne je to nelegálne v rámci európskeho práva. Po druhé, vlastník práv takto nedostane najväčšie možné peniaze, už RTVS kupovala MS v hokeji veľmi lacno vzhľadom na hodnotu toho podujatia.
Teraz kúpila práva JOJ a znova to bolo bez tendra, netransparentne. A zrejme to opäť mohlo byť za vyššiu cenu. Ale ak IIHF tie peniaze nezaujímajú, budú to robiť takto. Ale tu vidíme, že sú rôzne spôsoby, ako sa šport predáva.
Z toho, čo hovoríte, IIHF nevychádza veľmi profesionálne…
Oni sú profesionálni ako federácia a so svojou agentúrou, ktorá predáva vysielacie práva, ale u nás tieto práva dali