Denník N

Vymyslel matematický algoritmus, ktorý páruje ľudí hľadajúcich partnera. Tvrdí, že jeho zoznamka funguje a že je to dobrý biznis

Jakub Mertl s manželkou Kristýnou a štyrmi deťmi. Foto - archív J. M.
Jakub Mertl s manželkou Kristýnou a štyrmi deťmi. Foto – archív J. M.

Klientom ponúka iný typ zoznamky, než je bežné. Tvrdí, že za časťou úspechu je matematika. Ako to funguje, vysvetľuje český matematik Jakub Mertl, ktorý zoznamovaciu agentúru Date2k prevádzkuje so svojou manželkou.

Keď som kamarátom povedal, o čom bude tento rozhovor, väčšina z nich prevrátila očami s tým, že to musí byť podvod. Párovať ľudí na základe matematického algoritmu podľa nich nie je možné, pretože pri láske je podstatná chémia.

Nemôžeme sa na to pozerať izolovane, matematika je tam len časťou úspechu. Pomáha nám urobiť takzvaný predvýber, teda akúsi filtráciu možných párov. Následne s klientmi pracujú živí koučovia. Matematická metóda teda tvorí asi 50 percent úspechu z toho, čo naša zoznamovacia agentúra robí.

Americký Forbes svojho času označil zoznamovanie za biznis 21. storočia. Vy ste k tomu dodali, že nebudete tajiť, že ide o extrémne zaujímavú oblasť podnikania. Je to teda výnosný biznis?

Platí to nielen v Amerike, je to vidieť aj v Európe vrátane Česka a Slovenska, kde sa zoznamovacie agentúry vo veľkom rozvíjajú. Niektorí ľudia sa sťažujú, že platené zoznamky sú príliš drahé, napriek tomu si za ich služby platí obrovské množstvo ľudí.

Aktuálne tomuto biznisu nahráva aj covidová situácia. Ľudia nemajú dosť príležitostí stretávať sa a zoznamovať. Kedysi sa na dedinách a v malých mestách prakticky všetci zdravili, takže nebol problém vzájomne sa osloviť. Dnes vás niekto nebodaj osloví v mestskej hromadnej doprave a ako prvé vám napadne, že vás chce prepadnúť a obrať o peniaze.

So svojou manželkou Kristýnou ste sa takisto dali dokopy cez zoznamku, hoci cez inú než vlastnú.

Áno, naša zoznamka v tom čase ešte neexistovala. Založili sme ju až v roku 2014.

Práve Kristýna pre idnes.cz povedala, že vaša zoznamka je extrémne úspešná. Čo si mám pod tým predstaviť? Koľko máte klientov?

Nejde o tisícky ľudí ako pri klasických online zoznamkách. Ani to nie je potrebné. Raz som si zámerne vyskúšal, ako to funguje práve na veľkých anonymných zoznamkách, kde je registrovaných viac ako 100-tisíc klientov.

Zadal som tam profil muža, ktorý má 30 až 35 rokov, pričom hľadá ženu. Počet možností zo 100-tisíc automaticky klesol asi na 30-tisíc. Keď som zadal požiadavky, aby bola slobodná, mala vysokú školu, bola nefajčiarka a aby bola z Prahy, respektíve okolia, čo si myslíte, kam to číslo kleslo?

Na stovky?

Nie. Bolo ich niečo medzi 30 až 40. Z toho jasne vyplýva, že kvantita žien či mužov na akejkoľvek zoznamke nie je taká dôležitá.

Koľko teda máte klientov?

Máme polročné balíčky členského, ktoré využíva okolo 100 až 200 žien a mužov. Ročne je ich teda 200 až 400. Tu však treba povedať, že nevezmeme každého. Ešte než príde k prvému kontaktu záujemcu s naším koučom, urobíme mu ohodnotenie jeho vzťahového, respektíve zoznamovacieho potenciálu. Získame tak konkrétny report o danej osobe. Podotýkam, že táto služba je pre klientov zdarma.

Načo vám to slúži?

Vyvinuli sme metódu, ako klasifikovať váš potenciál na trhu zoznamovania. Je to založené na veľkých číslach a našich skúsenostiach.

Konkrétne?

Vy nám

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Rozhovory

Vzťahy

Rodina a vzťahy, Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie