Denník N

Chudnete? Zabudnite na HIIT či crossfit, aj pomalý beh je efektívnejší

Foto N – Pavel Bielik
Foto N – Pavel Bielik

Siedma časť 12-dielneho seriálu Chudnutie: Ak si nedáme pozor, tréning je skôr cirkusové predstavenie.

Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Hovoríte si, že keď si poriadne dáte do tela, rýchlejšie schudnete? Nemusí to byť pravda.

Najznámejšími typmi takýchto tréningov sú crossfit a HIIT (intenzívny intervalový tréning – pozn. red.). A kondičný tréner Ivan Trebatický upozorňuje, že ide o dva rozličné typy tréningu. Aj z pohľadu zdravia.

Pri HIIT napríklad bežíme alebo bicyklujeme a budujeme si ním lepšiu kondíciu. Ak sa pri behu chceme zlepšiť, tréning si musíme rozložiť na určité intervaly a bežať vo vyššom tempe.

A pozor – HIIT často tvorí iba 10 percent času v závere tréningu.

Naopak, problém crossfitu podľa Trebatického spočíva v tom, že pri ňom

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Behanie

Cesta k zdraviu

Chudnutie

Podcasty Denníka N

Športová veda

Športové podcasty Denníka N

Šport a pohyb, Veda

Teraz najčítanejšie