Denník N

V Deväťdesiatkach ma najviac bavia policajti v nevýhode, hovorí scenárista seriálu

Foto - Deník N/Gabriel Kuchta
Foto – Deník N/Gabriel Kuchta

Matěj Podzimek je spoluautorom najúspešnejších a najoceňovanejších českých televíznych seriálov posledných rokov.

Metanol, Dukla 61, Ochranca, Deväťdesiatky. To všetko sú projekty, pod ktorými je podpísaný. Za Ochrancu získal cenu filmovej kritiky a Deväťdesiatky sa stali najsledovanejším českým seriálom za posledných 18 rokov. „Milujem pracovať vo dvojici, ale v Deväťdesiatkach som už len vyšíval. Text bývalého policajta Josefa Mareša bol mimoriadny,“ tvrdí MATĚJ PODZIMEK.

V rozhovore sa dočítate:

  • s čím by scenáristu každý príčetný dramaturg vyhodil;
  • kedy sa začína hodina kvalifikovanej depresie;
  • ako sa píšu postavy „pospiatky“;
  • čo znamená „zmysel pre tumor“;
  • o túžbe po sláve a o Ivete Bartošovej.

V 90. rokoch sme boli tínedžeri. Pri sledovaní seriálu Deväťdesiatky som si uvedomila, ako málo udalostí z toho obdobia si pamätám, že som si skladačku dopĺňala až spätne. Čo vy?

Deväťdesiatky máme asi všetci z našej generácie skôr v opare…

V duchu otrepaného „Kto si pamätá 90. roky, ten si ich neprežil“?

Skôr, že si ich spätne idealizujeme v duchu „bývavalo dobre“. Boli sme deti alebo tínedžeri, keď prišla sloboda. Keď som čítal Pepov scenár, tiež som zrazu videl veci, ktoré som vtedy nevnímal – vzhľadom na svoj vek, ale aj zázemie, v ktorom som žil. Mal som fešácke detstvo, môj „dospelý“ život sa začal v podstate až

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Rozhovory

Seriály

Kultúra

Teraz najčítanejšie