Aké technické zmeny prináša nová sezóna F1? Vysvetľuje Mário Keszeli z techF1LES (podcast)
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Prvá polovica predsezónnych testov F1 ukázala, čo všetko museli tímy pred novou sezónou zmeniť a akým výzvam čelili pri navrhovaní úplne nového monopostu. Formula 1 vstupuje do novej éry, s čím súvisia výrazné zmeny v technických pravidlách.
Rešpektovaný odborník na technickú stránku šampionátu v najnovšej epizóde Boxovej uličky analyzuje hlavné zmeny, ktoré by sme si mali všímať. Mário Keszeli je tvorca blogu techF1LES, ktorý je na Slovensku a v Česku unikátom. Vďaka jeho názorným ukážkam si vieme lepšie predstaviť vplyvy zmien na vozidlá a pilotov F1.
Okrem analýzy technickej stránky sme sa s Máriom rozprávali aj o jeho začiatkoch a ceste k analytickým výstupom. Obzvlášť zaujímavá je jeho práca na preklade kultovej knihy Adriana Neweyho Ako postaviť monopost F1, o ktorej nám prezradil, že slovenská verzia je fakticky presnejšia než originál.
Témy, ktorým sa v podcaste venujeme:
- rôzne predné krídla: porovnanie Mercedesu a Ferrari;
- zavesenie kolies: push rod verzus pull rod;
- čo znamená zrušenie deflektorov;
- štyri prístupy tímov k riešeniu bočníc;
- žiabre v prípade Ferrari;
- podlaha s Venturiho tunelmi, návrat ground effectu;
- tímy musia riešiť problémy s poskakovaním monopostov;
- zadné krídlo;
- nová architektúra pohonnej jednotky tímu Alpine;
- čo môžeme čakať počas budúcotýždňových testov v Bahrajne?
Podcast nájdete aj na kanáli Športové podcasty vo svojej aplikácii či na YouTube:
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].