Denník N

Väčšia zábava vďaka Venturiho tunelom v podlahe. Začína sa F1, ktorá prešla mnohými zmenami

Lewis Hamilton počas predsezónnych testov. Foto - TASR/AP
Lewis Hamilton počas predsezónnych testov. Foto – TASR/AP

Obrovská radosť Maxa Verstappena a Red Bullu, frustrácia a pocit krivdy na strane Lewisa Hamiltona a Mercedesu.

Trpkosladké oslavy majstrovského titulu a rozhorčenie fanúšikov.

Hamiltonova odmlka na sociálnych sieťach, nekončiace analýzy a odhady o jeho budúcnosti v F1.

Očakávanie súvisiace s novými pravidlami, zmenami a novinkami.

Verejné pranierovanie Michaela Masiho, ktorý už nie je riaditeľom pretekov.

Od vyvrcholenia uplynulej sezóny, ktorú zakončilo škandalózne finále v Abú Zabí, uplynuli viac ako tri mesiace. Máme za sebou jedno z najrušnejších zimných období v F1. Počas neho prišiel o svoje miesto riaditeľ pretekov Michael Masi, ktorého nahradila hneď dvojica Niels Wittich a Eduardo Freitas, ktorá sa bude striedať. Podporovať ich bude niekdajší zástupca Charlieho Whitinga Herbie Blash.

Okrem toho bude riaditeľovi pretekov pomáhať novinka v podobe novej virtuálnej kontrolnej miestnosti. Má ísť o vzdialený panel zástupcov, ktorí v prípade potreby zasiahnu a budú monitorovať rôzne udalosti vyplývajúce z pretekov.

V tomto texte zhŕňame, čo nové nás čaká pred sezónou F1, ktorá sa už tento víkend začína Veľkou cenou Bahrajnu.

Úplne iné monoposty

  • Venturiho tunely v podlahe, ktoré by mali uľahčiť predbiehanie;
  • zmenené predné aj zadné krídlo;
  • zákaz klasických deflektorov;
  • nové bočnice;
  • 18-palcové pneumatiky namiesto 13-palcových;
  • zjednodušené zavesenie kolies;
  • ekologickejšie palivo.

Pred novou sezónou prišlo k veľkej zmene pravidiel. Piloti si počas testov zvykali na úplne nové monoposty a tento proces nie je zďaleka na konci. Nástupom nových aerodynamických riešení sledujeme viacero zaujímavých problémov, s ktorými sa tímy museli vyrovnať. Aj tu platí, že táto snaha nie je zďaleka na konci.

Najväčšie zmeny sa udiali v oblasti aerodynamiky. Veľa sa hovorí o takzvanom ground effecte. Podlahu teraz tvoria Venturiho tunely, ktorými prúdi značné množstvo vzduchu. Vďaka tomu je auto prakticky

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Formula 1

Motorizmus

Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie