Väčšia zábava vďaka Venturiho tunelom v podlahe. Začína sa F1, ktorá prešla mnohými zmenami
Obrovská radosť Maxa Verstappena a Red Bullu, frustrácia a pocit krivdy na strane Lewisa Hamiltona a Mercedesu.
Trpkosladké oslavy majstrovského titulu a rozhorčenie fanúšikov.
Hamiltonova odmlka na sociálnych sieťach, nekončiace analýzy a odhady o jeho budúcnosti v F1.
Očakávanie súvisiace s novými pravidlami, zmenami a novinkami.
Verejné pranierovanie Michaela Masiho, ktorý už nie je riaditeľom pretekov.
Od vyvrcholenia uplynulej sezóny, ktorú zakončilo škandalózne finále v Abú Zabí, uplynuli viac ako tri mesiace. Máme za sebou jedno z najrušnejších zimných období v F1. Počas neho prišiel o svoje miesto riaditeľ pretekov Michael Masi, ktorého nahradila hneď dvojica Niels Wittich a Eduardo Freitas, ktorá sa bude striedať. Podporovať ich bude niekdajší zástupca Charlieho Whitinga Herbie Blash.
Okrem toho bude riaditeľovi pretekov pomáhať novinka v podobe novej virtuálnej kontrolnej miestnosti. Má ísť o vzdialený panel zástupcov, ktorí v prípade potreby zasiahnu a budú monitorovať rôzne udalosti vyplývajúce z pretekov.
V tomto texte zhŕňame, čo nové nás čaká pred sezónou F1, ktorá sa už tento víkend začína Veľkou cenou Bahrajnu.
Úplne iné monoposty
- Venturiho tunely v podlahe, ktoré by mali uľahčiť predbiehanie;
- zmenené predné aj zadné krídlo;
- zákaz klasických deflektorov;
- nové bočnice;
- 18-palcové pneumatiky namiesto 13-palcových;
- zjednodušené zavesenie kolies;
- ekologickejšie palivo.
Pred novou sezónou prišlo k veľkej zmene pravidiel. Piloti si počas testov zvykali na úplne nové monoposty a tento proces nie je zďaleka na konci. Nástupom nových aerodynamických riešení sledujeme viacero zaujímavých problémov, s ktorými sa tímy museli vyrovnať. Aj tu platí, že táto snaha nie je zďaleka na konci.
Najväčšie zmeny sa udiali v oblasti aerodynamiky. Veľa sa hovorí o takzvanom ground effecte. Podlahu teraz tvoria Venturiho tunely, ktorými prúdi značné množstvo vzduchu. Vďaka tomu je auto prakticky