Denník N

Nemusíte cvičiť hneď ráno, noste so sebou lyžičku. Odborníčka vysvetľuje, ako si jednoducho zlepšiť život

Nikoleta Šimonová. Foto N – Pavel Bielik
Nikoleta Šimonová. Foto N – Pavel Bielik

Jedenásta časť seriálu Chudnutie: ako si udržať dobré návyky, keď máte málo času.

Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Narodenie dieťaťa či zmena pracovného rytmu dokážu narušiť životný štýl aj tým, ktorí si roky udržiavali postavu alebo dobrú kondíciu. Aj preto si treba klásť správne otázky: Ako zaradiť viac zdravších jedál? Ako začať ďalší náročný deň v práci?

Denný režim pritom vieme zmeniť k lepšiemu už ranným strečingom či prípravou rýchlych raňajok o deň skôr. Správne plánovanie základných potrieb a ranné rituály totiž neprospievajú iba fyzickému zdraviu, ale pomáhajú aj pri mentálnom nastavení na začiatku dňa.

“Tento problém dosť často riešim so svojimi klientmi. Veľakrát sa stáva, že človek musí prekopať svoje návyky, lebo nastúpi do iného zamestnania,” hovorí Nikoleta Šimonová, ktorá v Nitre vedie pobočku Centra výživy a tréningu a je zároveň doktorandkou na SPU v Nitre – odbor Technológia potravín.

Šimonová v novej epizóde Športovej vedy vysvetľuje, ako správne plánovať, ako si uľahčiť deň jednoduchými krokmi alebo čo si vziať so sebou, ak nestíhame ísť na obed.

V článku sa tiež dočítate:

  • ako dokáže pomôcť lyžička v taške;
  • prečo nám niekedy celý deň nechutí jesť;
  • či kupovať proteínové produkty v supermarketoch;
  • prečo by sme večer nemali dobiehať celodenné hladovanie.

Prečo začať s rituálmi

Nie každému chutí jesť hneď po prebudení. Aj Šimonová si raňajky pripravuje už večer a jedáva až ráno v práci. “Väčšinou si pred spaním zalejem ovsené vločky acidofilným mliekom, nechám ich cez noc odstáť pri izbovej teplote a ráno si zmes dochutím semienkami, škoricou alebo ovocím.”

Šimonová má sedavú prácu, preto uprednostňuje ľahký ranný strečing už po prebudení. “Naťahujem sa počas rannej hygieny,” opisuje. Trochu iný prístup k ranným rituálom má športový vedec Milan Sedliak. „Vstanem, vypijem deci vlažnej vody a 10 až 15 minút si pocvičím pozdravy slnku a podobne. Potom zjem kašu – či už ryžovú, krupicovú, alebo vločky. Nepotrebujem ani kávu,“ hovorí.

Kondičnému trénerovi Marošovi Molnárovi zase prináša najväčší benefit

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Cesta k zdraviu

Chudnutie

Podcasty Denníka N

Radíme športovcom

Rozhovory

Športová veda

Športové podcasty Denníka N

Šport a pohyb, Veda

Teraz najčítanejšie