Školský týždeň: Ministerstvo školstva žiada zvýšenie učiteľských platov o 10 percent, je však otázne, či ide o skutočnú prioritu
Nová časť školského newsfiltra Školský týždeň: 1. Ministerstvo školstva žiada zvýšenie platov učiteľov a učiteliek o 10 %, je však otázne, či ide o skutočnú prioritu. 2. Česká analýza ukázala, že deti, ktoré sa matematiku učili Hejného metódou, dosiahli v medzinárodnom testovaní lepšie výsledky ako ostatné deti.
Školský týždeň pripravuje Centrum vzdelávacích analýz, podporiť ho môžete tu.
1. Ministerstvo školstva žiada zvýšenie platov učiteľov a učiteliek o 10 percent, je však otázne, či ide o skutočnú prioritu
Pred mesiacom sa začalo pripomienkovanie nariadenia, ktoré sa týka aj zvyšovania tarifných platov pedagogických zamestnancov a zamestnankýň. Toto nariadenie napĺňa dohodu medzi zástupcami vlády, zamestnávateľov a zamestnancov, že tarifné platy vyučujúcich sa od 1. júla tohto roka zvýšia o 3 percentá.
Treba však dodať, že školské odbory túto dohodu nepodpísali, čím si vytvorili priestor na to, aby mohli vyvíjať tlak na výraznejší nárast platov. Školskí odborári a školské odborárky dokonca avizovali štrajk, pre vojnu na Ukrajine ho však odložili. Tento týždeň oznámili, že 15. júna uskutočnia protestné zhromaždenie za zlepšenie pracovných podmienok a zvýšenie platov o 10 % pre všetkých zamestnancov a všetky zamestnankyne školstva.
V rámci pripomienkovania spomenutého nariadenia sa do boja za vyššie učiteľské platy zapojilo aj ministerstvo školstva. Žiada, aby sa platy nezvýšili len o 3 percentá, ale o 10 percent. Dodatočné navýšenie o 7 percentuálnych bodov by si podľa ministerstva vyžadovalo približne 89 miliónov eur. Ako ministerstvo túto požiadavku odôvodňuje?
Prvý dôvod je vysoká